A szokott időpontnál korábban, 13:10-kor rajtolt el az Emilia Romagna-i Nagydíj az üres imolai lelátók előtt. A szombati rajtelsőséget Lewis Hamiltonnal szemben megszerző Valtteri Bottas teljesítette a második nagy feladatot is: a rajtnál megőrizte a vezetést. Ráadásul kapott egy hátvédet is csapattársával szemben, Max Verstappen ugyanis megelőzte Hamiltont és felugrott a második helyre. Daniel Ricciardo is javított, a negyedik helyre lépett fel, miután Pierre Gasly Hamilton mellé szintén betekintett, de a brit rácsukta az ajtót, és kénytelen volt elemelni.
Az első körben Lance Stroll első szárnya megsérült, miután összeért Esteban Oconnal, a kanadai így rögtön a bokszban kezdhetett az alkatrész cseréjével. Kevin Magnussen pedig a pálya szélén kötött ki, miután Sebastian Vettel megforgatta, a dán versenyző azonban folytatni tudta.
Velük ellentétben nem volt szerencséje a hétvége egyik hősének, Pierre Gaslynek: a francia látszólag gond nélkül haladt az ötödik helyen, mikor az Alpha Tauri rászólt, végzetes technikai problémát észlelnek, ezért ki kell állnia a bokszba a 9. kör végén. Charles Leclerc nyert egy pozíciót és jött fel az ötödik helyre előzés nélkül.
Az izgalmak terén hamar leülő versenybe a gumik állapota vitt színt: a rádióüzenetek és korán megkezdődő tervezett kiállások alapján a Pirellik sokkal gyorsabban koptak a vártnál. Romain Grosjean a 9. kör végén lecserélte közepeseit, Antonio Giovinazzi egy kör múlva jött, hogy megváljon a lágyaktól. Rövidesen a pontszerző helyekről is érkeztek, a lágyon startoló Leclerc és Norris egyszerre álltak ki.
De a közepesen startolók sem vártak sokáig, Verstappen a 19. kör végén érkezett a kemény keverékért a második helyről, erre reagálva pedig Bottas is kijött egy kör múlva, hogy megakadályozza az elévágást. Hamilton örökölte meg a vezetést, akinek abroncsai elmondása szerint még jól működtek: az ő esélye az volt, hogy minél tovább kint marad. A brit több leggyorsabb kört is futott, miközben Bottasnak gondjai voltak, megsérült a padlólemeze, és Verstappen is egy másodpercen belül megközelítette. Volt kör, amikor Hamilton egy másodperccel volt gyorsabb üldözőinél – 30 körös használt közepeseken, amelytől a többiek már rég megváltak.
A 30. körben a futam második kiesője, Ocon füstölgő Renault-val húzódott a pálya szélére, a mentés idejére rövid virtuális biztonsági autós fázist léptettek érvénybe. Ha eddigi teljesítménye nem lett volna elég, ez volt a végső ütőkártya Hamilton számára: tetemes előnyben, négy másodperccel Bottas elé tért vissza az élre, tíz körrel frissebb kemény abroncsokon.
A különbség tovább nőtt a következő körökben, de Bottas nem is gondolhatott csapattársára: Verstappenre kellett figyelnie. Az utolsó kanyarban kétszer is hibázott, így aggódnia kellett a hosszú padlógázas szakaszon. A második döntőnek bizonyult: Verstappen tapadt a Mercedesre, majd DRS segítségével átvette a második pozíciót – a futam kevés előzésének egyike volt ez a 43. körben.
Úgy tűnt, a 63 körös futam utolsó szakaszában leülnek az események, de ekkor nagy fordulat történt. A második helyen haladó Verstappen hirtelen defektet kapott, és kicsúszott a sóderágyba. Bejött a biztonsági autó és a mezőny többsége a bokszba: az első két helyen Hamilton és Bottas bejött egy második kerékcserére, akárcsak a Verstappentől harmadik helyet megöröklő Sergio Perez. A mexikói ezzel vesztett három pozíciót: Ricciardo, Leclerc és Albon is elé került.
Még pályán volt a safety car, sőt George Russell közvetlenül az ezüst Mercedes mögött haladt, amikor gumimelegítés közben elvesztette az irányítást, és összetörte a Williamst – a brit a tizedik helyen haladt, úton első pontja(i) felé… Volt egy másik kaotikus pillanat, ez a bokszutcában: Lance Stroll autója pöckölt meg egy szerelőt, aki elesett, de nagyobb baja szerencséje nem lett.
Az utolsó hat körre engedték el a futamot. A két Mercedes meglépett, az akció azonban mögöttük zajlott, a kereket cserélő versenyzők lágy abroncson könnyedén hámozták át magukat az egy kiálláson maradókat. Közülük nem is Pereznek, hanem eggyel hátrébbról Kvjatnak sikerült meglódulnia: az orosz villámgyorsan feljött a negyedik helyre, Ricciardo mögé. Albon nem bírta a nyomást a sűrűjében, és megforgott, visszaesve a mezőny végére.
Hamilton egy héten belül megszerezte második győzelmét, ő nyert a 14 év után visszatérő imolai pályán. Bottasnak, akinek a rajtot követően kezében volt az irányítás, be kellett érnie a második helyre. A páros bebiztosította a konstruktőri vb-címet a Mercedesnek.
Ricciardo idén másodszor állt a dobogóra, maga mögött tartva Kvjatot, akinek negyedik helye így is messze legjobb eredménye volt a szezon során. Leclerc újabb erős pontszerzést, ötödik helyet szerzett a Ferrarival. Perez hatodikként ért célba: a mexikói Ricciardo helyett végezhetett volna a dobogón, ha nem dönt a kiállás mellett. Hetedik-nyolcadik helyet szerzett a két McLaren Norris vezetésével. Az utolsó pontokat a két Alfa Romeo szerezte meg: Kimi Raikkönen közel 50 kört pakolt közepes abroncsaiba, és negyedik helyen haladt egyetlen kiállásáig. A hasonló taktikát követő Sebastian Vettel viszont éppen kiállásával bukta el a pontokat: 10 másodpercet veszített a cserével a csapat hibája folytán, és 13. helyen ért célba.
Az Emilia-Romagna-i Nagydíj eredménye:
Versenyző | Csapat | Idő/hátrány | Pontok | |
1 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:28:32.430 | 26 |
2 | Valtteri Bottas | MERCEDES | 5.783 | 18 |
3 | Daniel Ricciardo | RENAULT | 14.320 | 15 |
4 | Daniil Kvyat | ALPHATAURI HONDA | 15.141 | 12 |
5 | Charles Leclerc | FERRARI | 19.111 | 10 |
6 | Sergio Perez | RACING POINT BWT MERCEDES | 19.652 | 8 |
7 | Carlos Sainz | MCLAREN RENAULT | 20.230 | 6 |
8 | Lando Norris | MCLAREN RENAULT | 21.131 | 4 |
9 | Kimi Räikkönen | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 22.224 | 2 |
10 | Antonio Giovinazzi | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 26.398 | 1 |
11 | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 27.135 | 0 |
12 | Sebastian Vettel | FERRARI | 28.453 | 0 |
13 | Lance Stroll | RACING POINT BWT MERCEDES | 29.163 | 0 |
14 | Romain Grosjean | HAAS FERRARI | 32.935 | 0 |
15 | Alexander Albon | RED BULL RACING HONDA | 57.284 | 0 |
NC | George Russell | WILLIAMS MERCEDES | DNF | 0 |
NC | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA | DNF | 0 |
NC | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | DNF | 0 |
NC | Esteban Ocon | RENAULT | DNF | 0 |
NC | Pierre Gasly | ALPHATAURI HONDA | DNF | 0 |