DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Sainz: Úgy kerültem ki a Mercedeseket, ahogy ők szoktak minket

Nagyon élvezte az F1-es Portugál Nagydíj első köreit a szemerkélő esőben élre is álló spanyol, aki elmondta, minek köszönhette, hogy átvette a vezetést. Utána viszont előjött a McLaren problémája.

Váratlan éllovast hozott a Formula-1 történetének első portimaói futama: a szemerkélő esőben Carlos Sainz ragadta magához a vezetést, a két Mercedest is látványosan megelőzve. A leintés után a spanyol a Sky Sports F1-nek nyilatkozva elárulta: különösebben meg sem izzadt az első körben Lewis Hamiltonék lehagyása közben. „Igazából elég könnyen körbeautóztam őket. Nem volt kemény a csata vagy ilyesmi, egyszerűen csak kikerültem őket, ahogy általában ők szoktak minket.”

sainz-dppi-portimao-futam



A McLaren pilótája elmondta: azért sikerült ilyen jól az indulása, mert különösen hangsúlyt fektetett a gumik felmelegítésére. „Nagyon odafigyeltem a felvezető körön, hogy a gumik biztosan elérjék a megfelelő hőmérsékletet. Néhányan a közepes keveréken voltak, míg mások a lágyon, de szerintem az a néhány plusz fok a lágy gumival eredményezte ezt az első kört.”

Sainz egyébként kis híján fel is öklelte Hamiltont, majd pedig Valtteri Bottast belehajszolta egy hibába: „Majdnem nekiütköztem, mert annyira korán fékezett, de aztán könnyedén elautóztam a külső íven, nem volt probléma. Aztán amikor már nem esett tovább, láttam Valtterit, és arra számítottam, hogy fel fogja venni a tempót. Nem tudom, miért, de nagyon kényelmesen éreztem magam. Próbáltam kicsit mutatni az orromat és idegesíteni őt, és el is rontotta a kanyarcsúcspontot. Szerintem a tükörbe kellett néznie, az eredményezte ezt, s így kerültem az élre.”

A spanyol vezetése persze tiszavirág-életűnek bizonyult, a Mercedesek a gumik bemelegítése után hamar bedarálták, s végül egészen a hatodik helyig hátracsúszott. A probléma az előző futamokon is tapasztalt szemcsésedés volt: „Már az előző versenyeken is szenvedtünk a hűvösebb időben. Az autónk ilyen kissé alulkormányzottá válik a kanyar közepén, ez pedig igencsak elkoptatja a bal elsőt. Jellemző ez az utóbbi időben az autónkra, ki kell derítenünk ennek az okát, mert ma szerintem a szemcsésedés nélkül, a versenyt is vezetve legalább negyedik-ötödik helyen végeztünk volna egy normál futamon.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: