A finn csupán a 16. helyről kezdhette meg a futamot Portimaóban, a nyitókörben mutatott előretörése azonban a vezetést átvevő Carlos Sainzéval vetekszik: a tolakodásban, amikor mindenki a helyét kereste a pályán, Raikkönen kanyarról kanyarra remekül pozicionálta az autóját, sorra kerülgette az előtte haladókat, és miután a második kör kezdetén, a célegyenes végén kifékezte Charles Leclerc Ferrariját, már a 6. helyen találta magát. A mezőny rangidőse tíz körig tartotta magát a pontszerzők között, ekkor ő lett az első, aki kihajtott tervezett kerékcserére, és bár a kiállási ciklus után egy darabig még tartotta magát a 10. helyen, az 54. körben a hét körrel frissebb abroncsokon érkező Sebastian Vettel elvette tőle ezt a pozíciót.
Raikkönen így a remek kezdés után a 11. helyen ért célba, de persze a leintést követően mindenki a rajtjáról kérdezte.
„Azt nem mondanám, hogy maga a rajt olyan nagyon jó lett volna, szerintem még veszítettem is egy helyet. De ami aztán jött… őszintén szólva egy ponton nem is értettem, hogy a többiek mit csinálnak. Az első és még a második kör is jó volt, aztán viszont már az autónk tempója számított, és még a bokszkiállásnál is volt egy kis gondunk. A végén még a 10. helyet is elveszítettem Vettellel szemben a használt gumikon, szóval üres kézzel távozunk. Kár érte, jobb sebességre lenne szükségünk, és akkor minden könnyebb lenne.”
„A hétvége bizonyos pontjain azért egész tűrhető volt az autó tempója, attól függően, hogy éppen merről fújt a szél – a széllel ugyanis elég sokat bajlódtunk, főleg az utolsó kanyarban, és csak a verseny vége felé javult a helyzet. A futam nagy részén nem volt baj az autóval, tényleg csak a tempó hiányzik. Ha pedig időmérőn a gumik működésre bírásával bajlódunk, akkor az ilyen rossz rajthelyeket eredményez. Ma mindent megpróbáltuk, de nem volt elég.”
A másik Alfa Romeóval Antonio Giovinazzi a 15. helyen futott be.