Steward
Gobodics Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2020. december 1. kedd
F1

Bottas: Én döntöttem az egy gyorskör mellett

Idei kilencedik pole-pozícióját szerezte Lewis Hamilton, aki talán annak köszönheti ezt, hogy neki volt ideje két körre, míg Bottasnak csak egy lövése volt a Q3 végén. Mindössze egy tized döntött.

Lewis Hamilton 97. rajtelsőségét szerezte meg a Portugál Nagydíj időmérő edzésén, ahol a hétvégét eddig domináló Valtteri Bottas volt a legnagyobb kihívója. Végül az döntött kettejük között, hogy a finn csak egy mért kört akart futni a Q3 végén, míg a brit két gyorskör mellett tette le a voksát.

A finn elismerte, ez az ő döntése volt, így maga miatt került hátrányba csapattársával szemben: „Úgy döntöttünk, hogy megpróbáljuk a közepes keverékeket. Én végül az egy mértkör mellett döntöttem, de nem sikerült kellőképpen felmelegítenek az abroncsokat. Ez az én saját döntésem volt, de úgy tűnik, hogy Lewis stratégiája lett volna a nyerő” – ismerte el hibáját Bottas.



„Nem sikerült kellőképpen felmelegítenem a gumikat, így tudtam volna még javítani az időmön, nekem is két kört kellett volna mennem. Kár, hogy a poros oldalról kell majd rajtolnom holnap, de meglátjuk, hogyan alakul a verseny.”

A pole-pozíciót szerző Lewis Hamilton láthatóan megizzadt az időmérőn: „El sem tudom mondani, mennyire kemény dolgom volt ma. Az autó nagyszerű, Valtteri pedig kiválóan vezetett. Próbáltam magamból a legtöbbet kihozni, a végén pedig szükségem volt a három körre.”

„Ez közös döntés volt, folyamatosan kommunikáltunk a mérnökökkel, végül a közepesek mellett tettem le a voksomat, és azt kértem, hogy két mért körre mehessek ki. Úgy voltam vele, hogy időnk van rá, a Pirelli pedig a legkeményebb keverékeket hozta ide, így tisztában voltam vele, hogy nehezen tudjuk majd felmelegíteni az abroncsokat.”

„Elképesztően nehéz ezen a pályán vezetni, beláthatatlanok a kanyarok, van, hogy csak az eget látjuk. Nem látjuk a fékezési pontokat, az aszfalt pedig teljesen sima, ez pedig nagy kihívás elé állít minket, hogy mind a négy abroncsot üzemi hőmérsékletre tudjuk hevíteni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?