DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Vettelt meglepte a megforgása, Leclerc szerint ez volt a maximum

A német az F1-es Eifel Nagydíjon is hibázott egyet, így végül pontot sem szerzett, miközben ferraris kollégája újfent értékes pontokkal gazdagodott hetedik helyezésének köszönhetően.

A nürburgringi verseny tulajdonképpen a ferrarisok teljes idényére jellemző képet mutatott: miközben Charles Leclerc az autójából a maximumot kihozva újfent pontokat szerzett, addig Sebastian Vettel bemutatott egy megforgást és kiszorult az első tízből. A német nem először produkált hasonló hibát az elmúlt időszakban, mégis váratlanul érte, amikor Antonio Giovinazzi Alfa Romeója mögött kipördült:

vettel-leclerc-ferrari-nurb-1



„Nagyon meglepődtem, nem tudom pontosan, mi történt” – nyilatkozta a négyszeres világbajnok a Sky F1 kameráinak. „Gondolom, ahogy keresztbe húzódtam mögötte, elveszítettem az irányítást az autó felett a szélárnyékában. Szerencsés voltam, hogy folytathattam, a gumikat viszont elfékeztem.”

A végül 11. helyen befutó Vettel szerint a tempójuk alapján jobb eredményre is képesek lehettek volna, csak épp előzni nem tudott: „A fő nehézséget mások megelőzése jelentette, szerintem valamelyest gyorsabbak voltunk annál, mint ahol végeztünk. Nem ez az első verseny, ahol beragadtunk, de kár, hogy nem tudtunk szerezni néhány pontot.”

Mindeközben Leclerc hetedikként zárt, aki így felelt arra a kérdésre, hogy ez volt-e az elérhető maximum az Eifel Nagydíjon: „Így gondolom, igen, mivel a lágy gumikon rettenetesen szenvedtünk, ami kompromittálta a versenyünket. Ezért kétkiállásos stratégiát választottunk, ami szerintem a helyes döntés volt. Nehéz volt a végén a biztonsági autóval, mert elég régi gumik voltak az autómon, aztán az újraindítás előtt még le is hűltek. De szerintem elég jól kezeltük a helyzetet, és néhány előzést is bemutattunk, ami jó móka volt. De a hetedik hely a legjobb, amit ma elérhettünk.”

A monacói elismerte: csalogató volt számára, hogy a hajrában az SC-fázis alatt kiálljon lágy gumikért, ám a verseny eleji tapasztalatok miatt elvetették ezt a lehetőséget. „Kettős állásponton voltam. Egyfelől ki akartam állni lágy gumikért, de a futam első szakaszát elnézve katasztrofálisak voltak. Ezért nem kockáztattunk és maradtunk a közepes abroncsokon.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: