Még a most már nagyon messzinek tűnő téli tesztek során volt slágertéma a Mercedes kettős tengelyű kormányzása, rövidítve DAS, amely a kerekek összetartását szabályozza és fontos szerepe van a gumimelegítésben. A rendszer nem bizonyult csodafegyvernek, és lassan elfeledkezett róla a Formula-1-es sajtó.
Az Eifel Nagydíj után Christian Horner gondoskodott róla, hogy a DAS újra szerepeljen a köztudatban, a Red Bull csapatfőnöke szerint ugyanis ez az eszköz segítette Lewis Hamiltont, hogy a biztonsági autós újraindításnál, a futam hajrájában könnyedén lehagyja üldözőjét, Max Verstappent.
„Mivel a biztonsági autó nagyon sokáig várt, hogy a mezőny felzárkózhasson, lassan ment, ezért a gumihőmérséklet nagy gondot jelentett. Azt hiszem, a Mercedes a DAS rendszerével talán jobban képes volt kezelni, mint mások. Az újraindítás kicsit trükkös volt, de Max jól menedzselte, onnantól pedig sima dolga volt a futam végéig” – mondta a 2021-ben tiltólistára kerülő megoldásról az Autosport szaklap szerint Horner.
Verstappen ekkor került legközelebb Hamiltonhoz, de a futam során sosem maradt le tőle jelentősen. A másik Mercedes, Valtteri Bottas kiesése után a két pilóta annyira kiemelkedett a mezőnyből, hogy a negyedik helyezettet akár le is körözhették volna, ha nincs a safety car – mutatott rá Horner.
„Erős szereplés volt, a futam végén pedig a leggyorsabb kört is zsebre tette. A futam kezdetén finoman bánt a gumikkal. Max és Lewis egy ponton több mint 50 másodperccel voltak a harmadik Ricciardo előtt, és közel voltak ahhoz, hogy a negyediket lekörözzék. Nagyon domináns szereplés volt” – beszélt Horner, aki szerint a Red Bull előre tudott lépni, közelebb került a Mercedeshez, ezért akár a győzelemért is harcba szállhat a következő pályákon: „Lesz egy Portimaónk, lesz egy Isztambulunk, lesz egy Imolánk, mind olyan pálya, amelyek nagyon érdekesek lesznek számunkra.”