Történelmi pillanat szemtanúi lehettünk volna az Eifel Nagydíj pénteki első szabadedzésén, ahol Michael Schumacher fia, Mick az Alfa Romeo egyik autójával életében először hajthatott volna pályára Formula-1-es versenyhétvégén. A zord németországi időjárás azonban közbeszólt a nagy eseménynek, köd miatt ugyanis egyetlen versenyautó sem gördülhetett pályára. Hasonlóan járt a Ferrari Pilótaakadémiájának másik tagja, Callum Ilott is, aki a Haasnál teljesített volna másfél órás szolgálatot.
„Nyilvánvalóan sajnálom, hogy nem mehettem ki, de tudtuk, milyen időre számítsunk” – nyilatkozta a nagyreményű német pénteken kora délután. „Az év ezen időszakában az Eifelben nem garantált a szárazság. Tudtuk, hogy eshet, és esett is. De összességében a felkészülés rendben volt, több megbeszélésen részt vettem, és hasznos tudásra tettem szert” – hangzott a formula.hu részvételével megrendezett online sajtótájékoztatón.
A Ferrari eredeti tervei alapján – miszerint mindhárom F2-ben szereplő junior pilótáját kipróbálja egy versenyhétvégén – arra lehet következtetni, hogy a márka 2021-ben legalább egyiküket előléptetné a királykategóriába. Ehhez azonban az év hátralévő szakaszában be kellene pótolni a ma kihagyott lehetőséget, ami azért nem egyszerű feladat, mert az F1 és az F2 versenyeit ugyanazokon a hétvégéken rendezik, ráadásul most több olyan pálya is bekerült a versenynaptárba, ahol régen, vagy egyáltalán nem járt még az F1. „Meglátjuk, mi lesz. Nyilván több olyan pálya következik, ahol nem mennek túl gyakran, ráadásul a hivatalos pilótáiknak is vezetniük kell az autót. Ki kell várom a végét.”
Az F2 éllovasa a saját bajnokságából is áldozna némi időt, ha ez szükséges ahhoz, hogy az F1-ben autóba üljön. A bajnoki címet persze nem cserélné el egy-két tesztlehetőségre. „Bármilyen alkalom nagyszerű lenne. Az F1 a cél, az F1 az álom, szóval minél többször autóba ülhetek, annál több lehetőségem adódik a bizonyításra. De nyilván az F2-re koncentrálok, ott próbálok jó eredményt elérni” – árulta el a pilóta.