DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 4. hétfő
F1

Sainz: Tanulnunk kell az ijesztő balesetből

Az újraindításnál történt tömegkarambolba belekeveredő spanyol szerint sokkal rosszabb is lehetett volna a baleset, ezért mindenki le kell vonni a tanulságokat az F1-es Toszkán Nagydíj után.

Számos baleset történt az első mugellói Formula-1-es futamon, a leglátványosabb viszont talán az első biztonsági autós fázist követő újraindításnál látott tömegkarambol volt, amelyben Nicholas Latifi, Kevin Magnussen, Antonio Giovinazzi és Carlos Sainz érintett. Előbbi párost be is idézte a felügyelőség, miközben Latifi és Giovinazzi is a túl lassú újraindítást végző Valtteri Bottasra mutogatott a kiesése után.

sainz-crash-mugello-dppi



Sainz, aki a baleset előtt egy megforgást már rögtön a rajt utáni kanyarokban is bemutatott, így értékelte a történteket: „Nagyon ijesztő volt” – mondta el a McLaren spanyolja a helyszínen dolgozó tv-stáboknak. „290-300 km/h-val megyünk azon a ponton, mivel előttem mindenki úgy gondolta, hogy már versenyzünk. Aztán hirtelen mindenki észlelte, hogy ez nem így van, és mindenki elkezdett fékezni. Mire ezt megláttam, egyszerűen túl késő volt, és nagy baleset volt. A legfontosabb most, hogy mindannyian rendben vagyunk.”

A pilótát az előző évi interlagosi versenyre emlékeztette a helyzet, ahol Max Verstappen hasonlóan későn lépett rá a gázra az SC-fázis végén. Sainz szerint mindenesetre le kell vonni az eset tanulságait:

„Hasonló volt, mint ami tavaly Brazíliában történt. Úgy érződött a mezőny végén, hogy az előttem lévők mind úgy gondolják, hogy már tart a verseny, ezért mindannyian padlógázzal nyomtuk, mígnem valaki észre nem vette, hogy nem így van. Mindenképpen kell ezzel kezdeni valamit, mert nagyon nagy tempóval haladunk az egyenesben, szóval sokkal rosszabbul is elsülhetett volna ez a baleset, ha mondjuk egy keresztbe álló autóba hajtok bele. Tanulnunk kell ebből, mert egyértelmű, hogy nem túl jó érzés 280 km/h-nál azt észlelni, hogy három autó hirtelen megáll az egyenesben.”

Magnussen is hasonló gondolatokat fogalmazott meg: „Nem néztem még vissza, de úgy érzem, hogy valaki visszafogta magát, hogy újból lendületet szerezzen. Nem tudom biztosan, de néhányan előttem egyértelműen néhány másodpercig teljes gázzal mentek, aztán hirtelen újra megálltak a vonal előtt. Ezért nekem és a mögöttem lévőnek is meg kellett állnia, valaki pedig már nem tudott reagálni, így történt a hatalmas baleset. Nyilván meg kell néznünk ezt és javítanunk ezen, hogy a jövőben ilyesmi ne történhessen meg. Nagyon veszélyes volt, ezt el kell kerülnünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: