DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 9. csütörtök
F1

Ezek a hibák vezettek a Ferrari kudarcához

A Ferrari nagy árat fizetett, mikor bevezették a turbó hibrid erőforrásokat 2014-ben, Luca di Montezemolo pedig most elmondta, hogy mi vezetett azóta a most tapasztalható krízisig.

Ugyan 2019-ben már teljes mértékben versenyképes motort tudott gyártani a Ferrari, de egyre hangosabbak lettek a felszólalások az olaszok erőforrásának legalitásával kapcsolatosan. Végül az FIA és a Scuderia egy máig titkolt egyezséget kötött, az erőforrásuk teljesítménye pedig a béka feneke alatt van.

Luca di Montezemolo 2014-ben köszönt le az elnöki pozícióból, pont a hibrid korszak kezdetén, a német RTL televíziós csatornának pedig elmondta egy interjúban, hogy mik voltak azok a ballépések, melyek a mai, kilátástalan helyzethez vezettek.

„Annak idején alábecsültük az összetettségét az új erőforrás projektnek. Németországban már akkor is jártasak voltak ebben a technológiában, de Olaszországban nem nagyon jelent még meg a hibridkultúra 2014 előtt.”



Stefano Domenicali, akkori csapatfőnök és Luca di Montezemolo elnök is távoztak pozíciójukból még a szezon közben, ezután pedig sorra születtek a rossz döntések a csapat új vezetőségének részéről, ezeket sorolta most fel az exelnök, aki arról is beszélt, hogy nem így kellett volna elküldeni Vettelt a csapattól.

„Azok az emberek, akik akkoriban irányították a Ferrarit, tapasztalatlanok és alkalmatlanok voltak a Formula-1-hez. Azt hitték, hogy majd kisujjból kirázzák a könnyed győzelmeket, az egyik legnagyobb baklövésük pedig az volt, hogy elengedték James Allisont.”

„Őt meg is neveztem, de volt még jó néhány ember, akivel ugyanezt megtehetném. De ez mindegy is, a következő hibájuk az volt, hogy az utcai részlegről helyeztek át kiváló mérnököket a Formula-1-es csapathoz, de az F1-hez teljesen más képességekre és tudásra van szükség.”

Montezemolo kiválása óta a Ferrari keservesen küzd azért, hogy szinte színolasz csapatként térjenek vissza a csúcsra, de az alapító sosem volt ezen a véleményen Montezemolo szerint: „Enzo mindig azt mondta nekem, hogy ha a leggyorsabb pilóta Guatemalában van, akkor őt kell megszereznünk. Ugyanez kellene, legyen a helyzet a mérnökökkel. A legjobb embereket kellene felvennünk, hogy jobb teljesítményt nyújtsunk, aztán ők segíthetnének a fiatal olasz tehetségeknek is fejlődni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: