A Ferrari alighanem „feltette a koronát” idei teljesítményére a Belga Nagydíjon látottakkal, ahol a kvalifikáción már az is meglepetés volt, hogy egyáltalán a Q1-et sikerült túlélniük mindkét autójukkal, majd csak a 13-14. rajthelyet sikerült megszerezniük.
A verseny napja azonban még siralmasabb lett, az egyenesekben gyakorlatilag úgy kerülgették ki őket a riválisok, mintha állnának, még az Alfa Romeóval versenyző Kimi Raikkönen is előttük végzett ugyanazon erőforrással.
Tavaly első győzelmét aratta Leclerc a Formula-1-ben a Belga Nagydíjon, idén pedig pontot sem sikerült szereznie, ráadásul egy kínos probléma is felütötte a fejét, ugyanis a csapat kihívta őt, hogy újratöltsék a pneumatikus rendszert.
A monacói érthetően frusztrált volt, és káromkodva fakadt ki a rádióban, mire a versenymérnöke kikapcsoltatta vele a rádiót – vette észre a Planet F1 oldala. Már engedték ki a bokszból a monacóit, amikor hirtelen francia káromkodás törte meg a csendet, ezután szóltak rá Leclerc-re hogy kapcsolja ki a rádiót:
Ecco cosa è successo al pit stop sotto SC di @Charles_Leclerc . Lo avvertono della ricarica dell'aria ma lui non rendendosi conto alla ripartenza che aveva la radio accesa si è lasciato andare ad una giusta scarica di adrenalina #Ferrari #Onboard #BelgianGP #Leclerc #PitStop pic.twitter.com/SQdG7bc67a
— Alex Brunetti (@deadlinex) August 30, 2020
„Elővigyázatosságból újratöltöttük a sűrített levegőt Charles motorjában” – ismerte el a Ferrari a futamot követően.” Leclerc is elmondta erről véleményét a Belga Nagydíj leintése után: „Rendkívül bosszantó volt. Nehéz hétvégén vagyunk túl, a verseny kifejezetten kemény volt.”
„Mindkét bokszkiállásomnál akadtak problémák, amik miatt időt és pozíciókat veszítettem. Próbáltam visszatornászni magam, de még a DRS-sel is nagyon nehéz lett volna előznünk, szóval dolgoznunk kell, hogy találjunk valamit, mert ez így elég nehéz volt.”