Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója nemrég azt hangoztatta, hogy szerinte erősen korlátozni kellene a csapat és a pilóták közötti kommunikációt, a versenyzőknek kevesebb adatból kellene dolgozniuk - úgy fogalmazott, hogy muszáj ezeket meglépni, sőt, megtiltani azt, hogy ennyi mindent tudjon a pilóta az autóban. Ezzel azonban nem sokan értenek egyet, például Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke sem.
"Az egyik oka annak, hogy ennyire imádom a Formula-1-et, az az, hogy ennyire összetett sportág. Az autók a leggyorsabbak a bolygón, de ugyanakkor technológiailag is fejlettek. Kellenek a hősök, de a Formula-1 mindig is egy csapatsport lesz" - idézi Seidl szavait ezzel kapcsolatban a Motorsport-total.com.
"Érdekesnek találom ezt (amit dr. Helmut Marko mondott), mert véleményem szerint a pilóta és a mérnök közötti kommunikáció a Formula-1 része. Így is a pilóta jelenti a különbséget, mert a topversenyzők képesek úgy feldolgozni az információt, hogy közben nem veszítenek a tempójukból a pályán. Elég sok olyan versenyzőt láttam, akik gyorsak voltak, de egyetlen üzenet miatt sokat elvesztettek a sebességükből. Ez is a toppilóták számára jelent különbséget" - magyarázta.