A héten bejelentették a 2020-as versenynaptár hátralevő futamait: a 17 fordulós világbajnokság 15. és 16. nagydíját Bahreinben tartják Bahreini Nagydíj (november 27-29.) és Szahíri Nagydíj (december 4-6.) néven. Ez lesz a szezon harmadik duplázása, mivel Ausztriában, a Red Bull Ringen és Nagy-Britanniában, Silverstone-ban is két versenyt tartottak ugyanazon a pályán.
Ma hivatalosan is megerősítették, hogy lesz egy fontos különbség az osztrák és brit duplához képest: a pálya két különböző vonalvezetését használja a Formula-1. A Bahreini Nagydíjat a megszokott, 15 kanyarból álló 5412 méteres verzión tartják.
A decemberi Szahíri Nagydíjat viszont a rövidebb külső vonalvezetésen, amelynek hossza 3543 méter és mindössze 11 kanyarból tevődik össze. Ross Brawn korábban az „oválpálya” kifejezést használta rá, mivel az eredeti pálya három egyenesét tartalmazza egy kanyargós összekötő szakasszal: ennek köszönhetően a versenynaptár leggyorsabb átlagsebességű pályája lesz 60 másodperc alatti köridővel (időmérőn 55 másodperc alatt), valamint a legtöbb körből álló nagydíj 87 körrel. Nemzetközi versenyen korábban még sosem használták ezt a pályakonfigurációt.
„Izgatottan jelentjük be a külső pályát a Szahíri Nagydíj helyszíneként, és szeretnénk megköszönni bahreini partnereinknek a folytonos támogatást” – kommentálta a hírt Ross Brawn, így magyarázva a döntést: „Több opciót mérlegeltünk az alternatív vonalvezetés számára, és arra jutottunk, hogy a külső pálya jelenti a legjobb választást. Új kihívás lesz valamennyi csapat számára, és magas sebességgel, valamint gyors köridőkkel szórakoztatja a rajongókat.”