A hibrid éra kezdete, a 2014-es szezon óta a versenyek zömét megnyerő Mercedes statisztikája meglepően rossz a Belga Nagydíjon. A csapat hat alkalomból csak háromszor állt a dobogó tetején: 2014-ben Daniel Ricciardo győzött a Red Bull-lal, 2018-ban Sebastian Vettel a Ferrarival, 2019-ben pedig Charles Leclerc az olasz istállóval.
„Nem győztünk ezen a pályán 2017 óta” – kezdte a Mercedes előzetesében nyilatkozatát Toto Wolff. A nyeretlenség még jobban sarkallja a csapatfőnöket a sikerre. „Úgy érzem, befejezetlen ügyünk van. Egy ikonikus pályáról beszélünk, amely a rajongók egyik kedvence, a helyes beállítást azonban nehéz megtalálni a változatos karakterisztika miatt. Egyrészről a hosszú egyenesekben a légellenállást a lehető legalacsonyabbra kell csökkenteni, másrészt viszont leszorítóerőre van szükség, hogy gyorsak legyünk az egyenesekben. Az előrejelzés esőt is ígér az Ardennekben, ami nem könnyíti meg a feladatunk.”
Egy másik vereség is növelte a Mercedes győzelmi kedvét, a 70. Évfordulós Nagydíj, amely Max Verstappen sikerét hozta. A Spanyol Nagydíjon mindjárt domináns szerepléssel válaszolt a csapat.
„Láthattuk az istálló mentalitását életre kelni Spanyolországban: a silverstone-i szenvedés után elemeztük a problémáinkat és megpróbáltuk alig néhány nap alatt a helyes következtetéseket levonni. Sokan dolgoztak fáradhatatlanul azon, hogy jobb versenyünk legyen Barcelonában, aminek erős vasárnapi szereplésünk lett az eredménye. A győzelem Spanyolországban nagy jutalom volt az előző napok okos munkájáét. Büszkén látom, hogy ez a csapat egyre emeli a lécet” – mondta az osztrák.
Wolff sem feledkezett meg arról, hogy a Formula-1 egy az autósportot megrázó tragédia helyszínén versenyez újra: „Ez a hétvége az első alkalom lesz, hogy visszatérünk Belgiumba Anthoine Hubert tragikus elvesztése után. Fekete nap volt a motorsport közössége számára. Családjára és barátaira fogunk gondolni, miközben megemlékezünk róla a hétvégén.”