A Ferrari a 2020-as szezonban sebességben nem képes felérni a két élcsapat, a Mercedes és a Red Bull szintjére, és a konstruktőri harmadik helyért is küzdenie kell a megerősödött középcsapatokkal. Ráadásul nem csupán a teljesítmény, de a megbízhatóság sem megfelelő: Charles Leclerc-t egy elektronikára visszavezethető műszaki probléma állította meg. Bár az SF1000-et sikerült újraindítani, ekkor következett Leclerc mizériája a kikapcsolt biztonsági övvel, amelynek következtében fel kellett adnia a nagydíjat.
A Ferrari motorfőnöke, Enrico Gualteri elmondta: megtalálták a műszaki probléma forrását, a csapatnak azonban nem csupán az erőforrás terén van javítanivalója.
„A szezon első felében azt láthattuk, hogy a bajnokság két csoportra oszlott. Egyrészről van három versenyző, aki befoghatatlannak tűnik, aztán a következő nagyjából tíz néhány tizedmásodpercen belül áll. Barcelonában megfizettük az árát a megbízhatóság hiányosságának. Azóta sikerült azonosítanunk az elektronikai vezérlőegység problémáját, amely Charles kieséséhez vezetett” – mondta Gualteri a Ferrari.com-nak.
Ami a további hiányosságokat illeti: „Szenvedtünk attól is, hogy nem sikerült maximalizálnunk az időmérős teljesítményünket, amely miatt nehéz helyzetbe kerülünk a futamokon. A jelenlegi nehézségek ismeretében a hétvégére való felkészülésre kell összpontosítanunk. Hogy a versenyzők kihozhassák a legtöbbet az SF1000-ből, optimalizálni kell az erőforráscsomagot, jól kell dolgozni a garázsban, meg kell határozni a legjobb stratégiát és hatékonyan kell reagálni a változó körülményekre. Minden ezred számít, minden döntés befolyásoló tényező lehet” – magyarázta Guelteri.