DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

„Leclerc a legveszélyesebb dolgot tette, amit tehetett”

Két kört is teljesített kikapcsolt biztonsági övvel Charles Leclerc a Spanyol Nagydíjon: csapatának csak az első kör után szólt. Az ex-F1-es Jolyon Palmer szerint tragédia is történhetett volna felelőtlensége miatt.

A barcelonai futam egyetlen kiesője Charles Leclerc volt, aki elektronikára visszavezethető motorhiba miatt pördült meg a sikánban. A Ferrarit sikerült újraindítani, így a monacói folytatta versenyét az utolsó helyen, de két kör múlva lassú tempóban a bokszba hajtott, ahol feladta a futamot. Mint kiderült, nem a motorhiba miatt kellett kiállnia, hanem azért, mert a megpördülés után kioldotta a biztonsági övét: „Kikapcsoltam az övet, hogy kiszálljak, de akkor megkértek rá, hogy még egyszer megpróbáljam, utoljára pedig működött. Azonban nem volt biztonsági övem, ezért meg kellett állnom” – nyilatkozta a verseny után.

A futam után közzétett rádiózásból derül ki, írja az ESPN, hogy Leclerc az újraindítás után jelentette, valami nem stimmel az autóban, de már egy teljes kört megtett, mikor jelezte a csapatnak, nincs becsatolva a biztonsági öve – talán az események gyors sodrása miatt kiment a fejéből, hogy kioldotta. Mivel elhaladt a bokszutcabejárat előtt, még egy kört meg kellett tennie lassú tempóval: a csapat ugyanis arra kérte, térjen vissza a bokszba, hogy megoldják a problémát. A korábbi F1-es pilóta, Jolyon Palmer szerint ennél felelőtlenebb nem is lehetett volna.



„Egy kört megtenni kicsatolt biztonsági övvel a Formula-1-ben a legveszélyesebb dolog, amit valaki megtehet. Még 30-as zónában is csak becsatolva lehet vezetni, nemhogy 250-nél 19 másik versenyautó között. Nincsenek messze a falak, korlátok sem. Biztos vagyok benne, hogy Leclerc olyan óvatosan jött vissza, ahogy tudott, de egy versenypályán volt egy nagydíj kellős közepén, még biztonsági autó sem jött. Nagyon felelőtlen dolog, bármi tönkremehet az autón, sosem tudni, milyen apróság történik, és máris a falban vagy. Ha nincs becsatolva a biztonsági öv, semmi nem fog megakadályozni, hogy felnyársaljon a kormány” – mondta a BBC futam utáni podcastjében Palmer.

„Az FIA és a Formula-1 sokat dolgozott a biztonság fejlesztésén. Leclerc-t is megmentette már a halo, mikor Fernando Alonso McLarenje nekirepült a Belga Nagydíj rajtjánál. Miután ennyi biztonsági törekvés történt, nem túl bölcs dolog megtenni egy kört a biztonsági öv nélkül, amire tudtommal a Formula-1-ben a 70-es évek óta nem volt példa” – mondta kritikusan Palmer. Egyelőre nincs hír arról, Leclerc részesül-e megrovásban vagy szankcióban a veszélyes cselekedetért.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: