DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Pirelli: Nem biztonsági kérdés a gumik teherbírása

Mario Isola szerint azzal, hogy az FIA csökkenti a leszorítóerő mértékét 2021-re, segíteni fogja a Pirellit, azonban ez szerinte nem biztonsági, hanem inkább teljesítménybeli kérdés.

A Pirelli elkötelezett amellett, hogy a következő szezonra már nem szeretnének új abroncsokat gyártani, és a 2019-ben, valamint idén használatos gumikat kapnák meg a csapatok 2021-ben is. Az idei évre megnőtt az autók súlya és a leszorítóerő mértéke is, így nagyobb terhelést kell elbírnia ebben a szezonban a Pirelliknek.

Ennek vette nemrég elejét az FIA, amikor is bejelentették, hogy az autók aerodinamikája le lesz butítva a 2021-es szezonban, így kisebb terhelést kapnak majd az abroncsok. A Pirelli igazgatója, Mario Isola üdvözölte ezt a döntést.



„Ez az FIA saját döntése volt, bár nem mondhatnám, hogy nem örülök neki, de nem szeretném, ha ennek az lenne az üzenete, hogy biztonsági okokból hozták meg ezt a döntést. A guminyomással tudjuk kompenzálni a plusz terhelést, amit az abroncsoknak el kell bírnia. Persze ha megnézzük, hogy mostantól 2021 végéig mennyit fognak fejlődni az autók, akkor egyértelműen jó döntés született” – idézi az Autosport Isolát.

„2021-re már akkora lenne a leszorítóerő, amivel eléggé meg kellene emelnünk a nyomásértékeket is, szóval összességében ez a jó irány jövőre. Viszont számomra ez továbbra sem biztonsági kérdés, sokkal inkább a teljesítményre lesz jó hatással, hiszen ha nő a terhelés, mi azt magasabb nyomással kompenzálni tudjuk.

A Pirellinél abban reménykednek, hogy néhányszor alkalmuk lesz idén tesztelni egy prototípus gumit, de csak apróbb módosításokat szeretnének végrehajtani az idei keverékeken.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: