A Pirelli elkötelezett amellett, hogy a következő szezonra már nem szeretnének új abroncsokat gyártani, és a 2019-ben, valamint idén használatos gumikat kapnák meg a csapatok 2021-ben is. Az idei évre megnőtt az autók súlya és a leszorítóerő mértéke is, így nagyobb terhelést kell elbírnia ebben a szezonban a Pirelliknek.
Ennek vette nemrég elejét az FIA, amikor is bejelentették, hogy az autók aerodinamikája le lesz butítva a 2021-es szezonban, így kisebb terhelést kapnak majd az abroncsok. A Pirelli igazgatója, Mario Isola üdvözölte ezt a döntést.
„Ez az FIA saját döntése volt, bár nem mondhatnám, hogy nem örülök neki, de nem szeretném, ha ennek az lenne az üzenete, hogy biztonsági okokból hozták meg ezt a döntést. A guminyomással tudjuk kompenzálni a plusz terhelést, amit az abroncsoknak el kell bírnia. Persze ha megnézzük, hogy mostantól 2021 végéig mennyit fognak fejlődni az autók, akkor egyértelműen jó döntés született” – idézi az Autosport Isolát.
„2021-re már akkora lenne a leszorítóerő, amivel eléggé meg kellene emelnünk a nyomásértékeket is, szóval összességében ez a jó irány jövőre. Viszont számomra ez továbbra sem biztonsági kérdés, sokkal inkább a teljesítményre lesz jó hatással, hiszen ha nő a terhelés, mi azt magasabb nyomással kompenzálni tudjuk.
A Pirellinél abban reménykednek, hogy néhányszor alkalmuk lesz idén tesztelni egy prototípus gumit, de csak apróbb módosításokat szeretnének végrehajtani az idei keverékeken.