Ahogy arról beszámoltunk, a hírek szerint Monzától nem használhatják a Formula-1-es csapatok az időmérős motormódot, vagyis azt a beállítást, amellyel jelentős plusz erőhöz jutnak a kvalifikáció utolsó köreiben - az FIA ezzel a Mercedest szeretné kicsit közelebb hozni a többiekhez, de a világbajnok istállónál úgy vélik, hogy ezzel igazából még jól is járnak majd.
"Ezt nagyon is kihívásnak tekintjük, mert nagyon jó időmérős motormódunk van, amellyel az utolsó szakaszban több erőre tehetünk szert. Viszont ha ez többé nem lesz lehetséges, az számunkra nem hátrány" - idézi Toto Wolff szavait az F1i. Szerinte az FIA csak jobban át szeretné látni a motorok működösét, mert úgy gondolja, hogy most már túl bonyolult a belsőégésű motor és a hibridrendszer összefüggése - ha viszont egyetlen módot lehet csak használni, az megkönnyíti a vizsgálatokat.
"Mi azt gondoljuk, ezt a változtatást nagyobb erőre tudjuk váltani a versenyeken. Ha nem kell ezeket a motorokat legyilkolni azokon a bizonyos Q3-as körökön az időmérőn, akkor drámaian kevesebb igénybevételnek lesznek kitéve. Öt olyan kör, amely során időmérős módot használunk, felér huszonöt normál körrel a versenyen, szóval mi úgy gondoljuk, hogy ez igazából még nagyobb teljesítményt jelent majd nálunk."
"Számolni kell azzal, hogy az időmérőn ez jobban fog minket érinteni, nem tudom, egy pár tizedet jelent, de ha gyengébbek leszünk az időmérőkön, akkor erősebbek leszünk a futamokon."