Andy Cowell még 2004-ben csatlakozott a Mercedes brixworthi főhadiszállásában található motorfejlesztési csapathoz, és rendkívül fontos szerepet játszott abban, hogy a 2014-es V6-os turbó hibrid érában a Mercedes ekkora sikereket érjen el.
2020. júliusában intett búcsút a Mercedesnek, 16 esztendő elteltével, a Motorsport.com olasz kiadása szerint pedig a Ferrari azonnal meg is próbált lecsapni a kiváló szakemberre, miután pocsék 2020-as szezont futnak.
Ám a bajnoki cím helyett csak az Alpha Taurikkal, a McLarenekkel és a Renault-kkal a konstruktőri tabella ötödik helyéért harcoló olaszokat kikosarazta Andy Cowell a Motorsport információi szerint, aki így nem vállalta a feladatot, hogy újrastrukturálja a Scuderia motorrészlegét.
Az olasz forrás kiemelte, hogy míg a többi gyártó erőforrása óramű pontossággal működik, addig Sebastian Vettel motorjában a második szabadedzésen eltört egy henger, míg Charles Leclerc-nek Barcelonában elektronikai problémák vezettek a motor leállásához.
A Ferrari elnöke, John Elkann szerint csapata csak 2022-ben lehet újra versenyképes, de a Ferrari valószínűleg teljesen új erőforrást fejleszt a következő szezonra, az aerodinamikának pedig kevesebb figyelmet szentelnek majd. Egy biztos: a Ferrari előtt nehéz út áll.