A négy erőforrásgyártó, így a Ferrari, a Mercedes, a Renault és a Honda az Auto Motor und Sport információi alapján köteles információt szolgáltatni az energiavisszanyerő rendszereikről az FIA felé, még ezen a héten.
Állítólag az FIA látni akarja mind a négy gyártó tervrajzait, illetve azok számítógépes, animált változatát a kiegészítő áramkörökről. Az Auto Motor und Sport értesülései szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség részéről fennáll a gyanú, hogy egy vagy több motorgyártó nem tartja be a maximálisan megengedett 163 lóerős határt az energiavisszanyerő rendszerekkel, mivel ezek túl konkrét kérések az FIA részéről ahhoz, hogy kizárólag egy rutinellenőrzésről legyen szó.
A közlemény a következő mondatot is tartalmazza: „Figyelem: bárminemű trükközés vagy olyan rendszer, melyet azért fejlesztettek ki, hogy megváltoztassa az elektromos rendszer mérési adatait, súlyos kihágásnak számít!”
Amennyiben az FIA a későbbiekben szükségesnek találja, magát az autót is át fogja vizsgálni a fizikai valójában. Az AMuS szerint persze lehetséges, hogy csak azért kéri be ezeket az adatokat az FIA, mert így szeretnék ellenőrizni majd, hogy nem használják az időmérős módot a csapatok.
Tavaly a Ferrari a gyanú szerint meghamisította az üzemanyagátfolyás-mérő szenzor adatait, illetve valami ügyeskedéssel elérték, hogy kevesebbet mutasson a tényleges adatoknál, de a többi csapat szagot fogott, és az olaszok idén a középmezőnybe estek vissza. Kíváncsian várjuk, hogy az imént említett esetet és a Racing Point-ügyet követően mi lesz a száguldó cirkusz következő hisztériája.