A 70. Évfordulós Nagydíjon a legérdekesebb momentumok voltak, mikor a Mercedesek gumijainak állapotát mutatták a kamerák. Lewis Hamilton és Valtteri Bottas autóján is többször felbukkant az a kamerakép, ami a felső légbeömlő mögül veszi a Mercedes hátulját.
Ekkor tűnt fel Franco Nugnes újságírónak és Giorgio Piolának a Motorsport.com-tól, hogy a Mercedesek hátsó szárnyai túlságosan hajlékonyak. Ugyanis nagyobb sebességnél egyszer csak elkezdenek meghajlani.
Az FIA évek óta új megoldásokkal rukkol elő, hogy megakadályozzák az ilyen alkatrészek használatát, amivel extra sebességet tudnak kinyerni a kanyarokból a pilóták, anélkül, hogy veszítenének a leszorítóerőből.
A külföldi kollégák arra figyeltek fel, hogy a Mercedesek hátsó szárnya egy bizonyos tempó fölött elkezd meghajlani, főleg, mikor egy hirtelen mozdulattal veszik be a kanyart, ami nagyjából le is követi az autó mozgását.
Ugyanakkor nem ők az egyetlenek, akik trükközhetnek – hívták fel a figyelmet. Valószínűleg a Ferrari és a Red Bull is ügyeskedik egy hasonló megoldáson, utóbbi csapat autóin is szemmel látható, hogy a hátsó szárny bizonyos pontokon akár három centiméterrel is lejjebb süllyedhet az RB16-oson.
Amennyiben ezek az alkatrészek átmentek az FIA töréstesztjén és ellenőrzésén, akkor szabályosak, de nem lennénk meglepve, ha az FIA hamarosan biztonsági okokra hivatkozva változtatna a szabályokon, ezzel más megoldásra kényszerítve a nagycsapatokat.