DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Összejön-e a dobogó Hülkenbergnek?

Megvalósul-e a tündérmese, megszerzi-e karrierje első F1-es dobogós helyezését a 3. rajthelyről induló Nico Hülkenberg a 70. Évfordulós Nagydíjon? A kérdés természetesen a Racing Point vezéreit is foglalkoztatja: a Formula.hu meghallgatta őket!

A válasz egyszerű, a mostanában a Mercedes-másolási botrányban nyakig úszó alakulatnál reménykednek benne, hogy a németnek végre összejön az, ami még soha, és felállhat a dobogóra. Míg az állandó pilóta, Lance Stroll a 6. rajtkockát csípte csak meg, addig Sergio Perez helyettese a beugrás második futamán az előkelő 3. rajthelyre kvalifikálta magát, amivel kivívta a különítmény elismerését.

„A mai teljesítmény roppant meggyőző volt, pláne annak fényében, hogy nyolc hónap után a múlt hétvégén ült először F1-es autóban. A Q3-ban futott köre valóban különleges kör volt” – méltatta Hülkenberget a Racing Point online sajtótájékoztatóján a csapat főnöke, Otmar Szafnauer, akit ötletgazdának is lehet tekinteni: a szakvezető volt az, aki meggyőzte a tulajdonos-nagyágyú Lawrence Strollt arról, hogy a németre bízzák a koronavírus-pozitív Perez RP20-asát.

Kétség sem férhet hozzá, hogy az évad eddigi legnagyobb szenzációja lenne, ha a dobogósmentes futammennyiség negatív rekordját 177 indulással tartó Hülkenbergnek éppen most jönne össze, ám odáig kemény út vezet. A német a Red Bull-Honda ördögfiókájával, Max Verstappennel osztozkodik a második rajtsoron, aki ráadásul az élmezőnyben kakukktojásként a hétvégi Pirelli-kínálat legkeményebb keverékén rajtol. Hogy a csapat szeretné-e a dobogót? Naná!



„Nyilvánvalóan ez a célunk” – felelte a Racing Point technikai igazgatója, Andrew Green arra a kérdésre, hogy összejöhet-e a dobogó. „Úgy hisszük, hogy megfelelő abroncsokon rajtolunk, sok más versenyzőhöz hasonlóan. Pénteken a versenytempónk jó volt, az autóval is jól boldogultunk, szóval meglátjuk, hogy mire jutunk. Egy ilyen vasárnap délutánon nagyon sok minden történhet.”

Miután a Hungaroringen remekelt az F1 jelenlegi legvitatottabb együttese, addig az előző hétvégén, szintén Silverstone-ban tartott Brit Nagydíjon meglepően harmatosan muzsikáltak: Hülkenberg egy rejtélyes technikai hiba miatt el sem tudott rajtolni, míg Lance Stroll végigküszködte az időmérőt és a futamot is. Green a sajtóeseményen kifejtette: a két futam közötti időszak legfontosabb tanulsága az volt, hogy a hírhedten gumigyilkos (és újfent annak bizonyuló) pályán túlságosan mindvégig túlságosan gumikímélő üzemmódban versenyeztek. A szakember szerint a mostani hétvége ígéretesebb eredményei jórészt annak köszönhetőek, hogy ezen a fronton ezúttal nem annyira visszafogottak.

A csapatfőnök Szafnauert egyébként arról is megkérdezték, hogy vannak-e esetleg további terveik Hülkenberggel, akarják-e valamilyen formában segíteni az állandó F1-es volánra áhítozó, a pletykák szerint az Alfa Romeóval és a Haasszal is tárgyaló németet. „Szerintem már azzal is sokat segítettük, hogy lehetőséget adtunk neki Checo helyén a beugrásra. Ez megadta a lehetőséget számára, hogy széles nyilvánosság előtt megmutassa, mire képes ennyi kihagyás után. Mi megadtuk neki ezt a lehetőséget, így innentől fogva rajta múlik minden” – mondta az alakulat első embere, aki elárulta: meglátása szerint 99 százalék az esély arra, hogy Perez a következő futamon, a jövő héten esedékes Spanyol Nagydíjon visszafoglalhatja a volánt. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: