DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Ezért kellett Hülkenbergnek kiállnia a végén

Már a 70. Évfordulós Nagydíj elején meghiúsultak Nico Hülkenberg dobogós álmai, ráadásul harmadik bokszkiállása miatt végül csupán hetedik lett. A Racing Pointot magukhoz rendelték a versenyfelügyelők, mert szabálytalan alkatrészt használt.

A silverstone-i időmérőn kiváló harmadik rajthelyet szerző Nico Hülkenberg számos riválisával megegyező kétkiállásos stratégián tartott az ötödik hely felé, mikor váratlanul kihívták kerékcserére, a harmadikra futama során: a Racing Point beugrója az utolsó 10 körre lágy abroncsot kapott, melyet egyedül ő használt a teljes mezőnyből vasárnap. A német végül a hetedik helyen végzett, egy pozícióval Lance Stroll mögött: az összeesküvés-elméletek hívei rögtön arra spekuláltak, így játszott az állandó pilóta, a kanadai kezére a csapat.

Az elmélet ellen szól, hogy Hülkenberg kiállásával a Racing Point a végül ötödikként beérő Alex Albonnak is ajándékozott egy pozíciót. A csapat a közösségi médiában tisztázta, a kiállás valójában kényszerű volt: „Nico Hülkenberg jelentős vibrációt jelentett a verseny vége felé, ezért hívtuk őt a bokszba a  harmadik alkalommal. Enélkül valószínűleg nem jutott volna el a kockás zászlóig” – olvasható a rózsaszín csapat Twitter-profilján.



Ugyanezt erősítette meg futam utáni nyilatkozatában Hülkenberg is: „Arra kényszerültünk, hogy lecseréljük az elsődleges szettet. Szép nagy szemcsésedés jelentkezett mindkét hátsó gumin, a vibráció pedig olyan gyorsan kezelhetetlenné vált, hogy két-három kör múlva az égbe szökött volna. Nem hiszem, hogy az a gumi túlélte volna a végéig” – mondta a német.

„Nehéz volt, a fejem a támaszon pihentettem. Ezen kívül csendes verseny volt nagy küzdelmek nélkül, mégis örültem neki, hogy nem zajlott több akció” – beszélt a futamról a Sky Sportsnak. Hülkenberg hozzátette: arra számít, hogy a Spanyol Nagydíjon is jelen lesz tartalékként. Otmar Szafnauer szombaton 99 % valószínűséget adott arra, hogy Sergio Perez a barcelonai hétvégére kigyógyul a koronavírusból, és visszatér Lance Stroll mellé.

A kanadai hatodik helyével – idei második legjobb eredményével – megerősítette a bajnokság hetedik pozícióját: „Utólag vissza kell majd tekintenünk erre a futamra, és megnéznünk, mit csinálhattunk volna másképp. A stratégiánkkal nagyjából mindent kihoztunk a mai napból, amit elérhettünk” – értékelt a Sky Sportsnak Stroll.

Fejlemény Silverstone-ból, hogy az FIA felszólította a csapatot, helyi idő szerint 16:30-kor jelentkezzen a versenyfelügyelők irodájában, a Racing Point hátsó fékhűtőivel ugyanis minden bizonnyal megszegte a sportszabályzat 6-os függelékét. Még mindig a hatalmas vitát generáló, Mercedestől megvásárolt, tiltólistán levő alkatrészről van szó, amely miatt a Renault három futamon át óvást nyújtott be, az ítéletet pedig pénteken hirdették ki. A Racing Pointot a Stájer Nagydíjra vonatkozóan 15 pont levonásával és 400 ezer euró pénzbírsággal büntették, a fékhűtés Magyar és Brit Nagydíjon való használatáért azonban csak figyelmeztetést kapott. Az elem maradhat a szezon hátralevő részére – viszont úgy tűnik, cserébe a csapatot minden futam után berendelik a stewardokhoz, akik várhatóan megrovást osztanak ki.

Frissítve: Ahogy várható volt, a Racing Point megrovást kapott a stewardoktól, akik indoklásukban a következetesség fontosságára hivatkoztak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: