Amikor az F1 a legutóbbi naptárkiegészítése során bejelentette a sorozat által 2006 óta nem használt imolai pálya idei visszatérését, valamint azt, hogy a versenyhétvége rendhagyó módon csak szombatból és vasárnapból fog állni, azzal indokolta a döntést, hogy több időt akar hagyni az utazásra a csapatoknak, akik az előző hétvégi portimaói futamról, Portugália déli csücskéből utaznak közúton Olaszországba.
Azóta fény derült a konkrét lebonyolításra is, eszerint egyetlen, 90 perces szabadedzéssel indul a szombat délelőtt, amit pedig már csak az időmérő és a vasárnapi futam követ, azaz másfél órába kell belesűríteniük a csapatoknak az alapvető adatgyűjtést, valamint az időmérő- és a versenytempó gyakorlását. Amikor Silverstone-ban kikérték erről Max Verstappen és Alexander Albon véleményét a formula.hu részvételével zajló online sajtótájékoztatón, a pilóták egyetértettek abban, hogy ez nem túl logikus döntés egy olyan pályán, amelyről a jelenlegi mezőnyből egyedül Kimi Raikkönennek van F1-es tapasztalata, és a csapatoknak is 15 éves fájlokból kell előtúrniuk a nem túl releváns adatokat.
„Ha olyan pályán csinálnánk ezt, amit ismerünk, és amelyen vezettünk már aktuális autókkal, azzal szerintem semmi baj nem lenne. De ez így szerintem hibás döntés” – vélekedett Verstappen. „Adjanak legalább két szabadedzést, hogy legyen idő leellenőrizni, minden helyesen működik-e, mert egy erre nem elég. A kétnapos lebonyolítás nem különösebben zavar, de lehetne két edzés. A két egyórás sokkal jobb lenne, mint az egy másfél órás. Szóval ez így egy kicsit butaság. Izgatottan várom, hogy ott versenyezzünk, csak kár, hogy így csinálták, mert amúgy egy nagyszerű pálya.”
Albon szerint kicsit eltolódtak az edzésarányok, mert Imolával ellentétben például a most kezdődő 70. Évfordulós Nagydíjon egyáltalán nem lenne szükség négyórányi szabadedzésre. „Számomra több értelme lenne a dolognak, ha egy olyan pályán próbálnánk ki a kétnapos hétvégét, ahol két futamot rendezünk, mint például itt, Silverstone-ban. Ugyanazon a helyszínen nem igazán van szükségünk három napra. Jobb lett volna ezt most letesztelni, Imolára pedig meghagyni nekünk a három napot.”
Az imolai Emilia-Romagna-i Nagydíj október 31-én és november 1-jén zajlik majd – jelenleg ez az utolsó bejelentett állomása az eddig 13 versenyt tartalmazó 2020-as, pandémiás F1-es naptárnak.