Steward
Strommer Benjamin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. augusztus 9. vasárnap
F1

Hülkenberg: Nehezen vettem fel a ritmust, de nem volt messze a Q3

A Sergio Perez helyére sebtében beugró Nico Hülkenberg a tizenharmadik pozíciót szerezte meg az időmérő edzésen, és a körülményeket tekintve elégedett a teljesítményével.

Két nappal a Brit Nagydíj kvalifikációja előtt még aligha gondolta a tavaly év végén ülés nélkül maradó Nico Hülkenberg, hogy ebben a szezonban még Formula-1-es autót fog vezetni, azonban az élet a legnagyobb forgatókönyvíró.

Ugyanis a hatodik helyet megszerző Lance Stroll csapattársa, Sergio Perez koronavírus tesztje pozitív lett, így hirtelen kellett cselekednie a Racing Pointnak, hogy új pilótát szerezzen a hétvégére, és a rutinos német versenyzőre esett végül a választásuk, aki a tizenharmadik helyet szerezte meg az időmérőn.

„Kalandos napokon vagyok túl, annyi bizonyos” - felelt Karun Chandhok kérdésére a Sky Sports kamerái előtt Hülkenberg. „Nyilván több volt benne, nem sikerült mindent kihoznom az autóból, de a körülményeket tekintve ez szerintem nem is lett volna elvárható.”



A Racing Point-os végül mindössze hat századdal maradt el a Q2-ben Lance Strolltól, csapattársától, ám ez a minimális különbség is elegendő volt ahhoz, hogy lecsússzon a Q3-ról: „Nem sokon múlott a továbbjutásom. A különböző keverékeket próbálgattuk, így emiatt kissé nehezen vettem fel a ritmust, de a mai nap ennyiről szólt csak.”

„Vasárnap szabadon választhatok gumit, ami mindig lehetőségeket rejt magában. Egyelőre még minden új nekem, sok idő után ezek voltak az első szabadedzéseim, az első kvalifikációm, szóval mondhatni, hogy most még csak tanulok, le kell ülepednie ennek a sok impulzusnak, ami ért a napokban, de nagyon élvezem ezt a kihívást.”

Chandhok megkérdezte a német pilótát, hogyan érzi magát fizikálisan, hiszen mégiscsak a „fotelből” ugrott be hirtelen egy F1-es autóba: „Ezek az autók valóságos szörnyetegek. Elképesztő, mennyi leszorítóerőt generálnak, óriási a tempó a kanyarokban. Óriási G-erőt kell elviselnünk, az egész lenyűgöző, ugyanakkor megterhelő” – nyilatkozta Hülkenberg.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?