Első pillantásra biztató képet mutat Charles Leclerc negyedik helyezése a Brit Nagydíj második szabadedzésén: a Ferrari is az ötfős, három tizedmásodpercen belül végző élcsoporthoz tartozott a Racing Point, Red Bull és Mercedes mellett. A sebességjavulás egy drasztikus aerodinamikai változásnak köszönhető: azonban csak félig vált be, kvalifikációs körülmények között. Hosszabb etapokon nem működik, így a Ferrari nincsen előrébb a jó egykörös tempóval.
„Versenytempóban masszívan küszködünk, ezért ezen egyértelműen dolgozni kell. A kvalifikációs tempó egy kicsivel jobb a vártnál” – magyarázta az Autosporton idézett Leclerc. „Meglehetősen radikális szemléletet választottunk a leszorítóerő szintjeivel, ami látszólag kifizetődik a kvalin, de a futamon nem. Talán egy kicsit fel fogunk áldozni az egykörös tempóból, hogy jobbak lehessünk versenyen. Ilyen egyensúllyal ugyanis extrémen nehéz vezetni és nem hibázni. Ha nem változtatunk rajta, akkor óriási kihívás lesz a verseny annyi körön keresztül ilyen egyensúllyal.”
Leclerc-nek legalább volt több mint 50 köre feltérképezni az új beállításokat: Sebastian Vettel napját jelentősen korlátozta két technikai probléma, melyek eredményeként csupán 25 kört teljesített. Az első szabadedzésen mért köre sem volt az intercooler meghibásodása miatt, a másodikon a fékpedált kellett szerelni. Az összesítés mindössze 18. pozíciójában zárt, Leclerc-énél 1,3 másodperccel lassabb köridővel.
„Züllesztő nap volt a mai. Volt egy problémánk a fékpedállal, amely miatt meg kellett állnunk, hogy kijavítsuk, így nehéz volt megtalálni a ritmust. Mégis úgy gondolom összességében, hogy tanulhatunk apróságokból holnapra. Véleményem, hogy javítanunk kell még az autón. Holnap látjuk meg, hol állunk” – értékelt a négyszeres világbajnok.