„Az elmúlt 24 óra különleges volt: őrült és vad!” – idézi az Autosport Hülkenberget. „Tegnap délután fél 5-kor érkezett a hívás, aztán felszálltam az ide tartó repülőgépre, üléspróbán voltam éjjel 2-ig, ma reggel 8-kor szimulátoroztam egy órát, felkészültem. Rövid éjszaka volt, de megérte. A csapat kiváló erőfeszítéseket tett, az éjszakai műszaknak is köszönet jár, akárcsak az FIA-nak, akik gyorsan elintézték a szuperlicenszet.”
A csütörtöki megismételt teszt állapította meg minden kétséget kizáróan, hogy Sergio Perez megfertőződött a koronavírussal, így a Racing Pointnak rövid idő alatt kellett helyettesítőt találnia. Az Autosport hozzáteszi, hogy Hülkenberg – aki jól ismeri az istállót, 2011 és 2016 között (2013-at kivéve) szolgált az akkor Force Indiaként működő csapatban – egy GT-autó tesztelését hagyta ott a Nürburgringen, a silverstone-i paddockba pedig mindössze 10 perccel a szabadedzés kezdete előtt léphetett be, mikor megérkezett negatív teszteredménye.
Hülkenberg az első két nekifutásra a középmezőnyben zárt, az első szabadedzésen kilencedik, a másodikon hetedik lett. Hat tizedmásodperccel volt lassabb a másik RP20-ban ülő Lance Strollnál, aki első helyen fejezte be a délután tréninget. A német pilótát lenyűgözte a Racing Point versenyképes idei konstrukciója, de hozzátette, az erőhatásokhoz még vissza kell szoknia.
„Láthatjuk, hogy óriási potenciál van benne, ez az autó masszívan gyors. A lágy gumit nem sikerült egyelőre olyan jól kiaknáznom, van még a zsákunkban, azt a gumit jobban kell majd használnom. De ezen fogunk majd dolgozni az éjszaka folyamán, és megpróbáljuk a lehető legjobbat kihozni ebből a hétvégéből” – mondta Hülkenberg. „A G-erőkre nehéz edzéssel készülni, annyira sajátosak, különlegesek. Habár jó formában vagyok, mégiscsak az egyik leggyorsabb pályára toppantam be, 35 fokban. Sikerült az év egyik legforróbb napját kifognom. Mindenből a legjobbat kaptam!”