DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Az FIA meg sem nézte a Racing Point megóvott alkatrészét

Érdekes dologra derült fény - olyannyira szabályos az idei Racing Point, hogy talán teljesen mégsem, a Renault pedig ezt egész pontosan tudta, így éppen a kérdéses alkatrészt óvta meg.

Mint ahogy arról mi is beszámoltunk, a Renault Formula-1-es csapata hivatalos óvást nyújtott be a Racing Point idei autójával szemben - Cyril Abiteboulék szerint a Formula-1 jövője szempontjából kulcsfontosságú, hogy mi lesz ennek az ügynek a vége. Az enstone-iek egészen pontosan a Racing Point fékhűtő rendszereit óvták meg és mint kiderült, ez egy olyan alkatrész, amit az FIA eddig meg sem vizsgált...

A Motorsport írt arról, hogy amikor a csapatok a téli tesztekre megérkeztek Barcelonába és mindenki felhúzta a szemöldökét a Racing Point láttán, az FIA együléses versenyautók technikai szabályosságáért felelős embere, Nikolas Tombazis meglátogatta az istállót. A Racing Point fényképes bizonyítékokkal igazolta, hogy csak leleményes volt és nagyon jól másolt bizonyos alkatrészeket, de nem lett teljesen ugyanolyan az autója, mint a Mercedesé, illetve hogy nem a tervrajzokat kapta meg valahonnan, hanem valóban a fotók alapján készítette el a technikát.

rp



A Racing Point azóta mindenhol el is mondta, hogy az FIA megvizsgálta az autót és mindent rendben talált, úgyhogy teljesen szabályos a megoldás - csak hogy a Renault arra mutatott rá, hogy az első és hátsó fékhűtő rendszerek mégis teljesen megegyeznek a Mercedes tavalyi rendszereivel. Ez azért érdekes, mert már ez is listázott alkatrésznek számít, vagyis minden csapat köteles magának tervezni és ha ennek belső kialakítása is megegyezik a Mercedesével, akkor azt nem lehet a fotókra fogni...

Tombazis viszont elmondta, hogy akkor, februárban konkrétan ezt az alkatrészt meg sem vizsgálták - úgy fogalmazott, hogy "sajnos vagy sem, de nem erre koncentráltunk". Hozzátette, hogy az autó egészét tekintve meggyőző bizonyítékokkal állt elő a Racing Point, de erre az alkatrészre nem tértek ki - márpedig az gyanús, hogy a Renault ennyire konkrétan erre kérdezett rá. Tombazis is elmondta, hogy egy diffúzort, első szárnyat, orrkúpot sokkal egyszerűbb ellenőrizni, ezek meg is történtek, de a fékhűtéssel nem törődtek.

Ha igaznak bizonyul a Renault sejtése, akkor viszont nem csak a Racing Point, de a Mercedes is ráfázhat...

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: