Még jóval a koronavírus-járvány utáni újraindulást megelőzően bejelentette a Ferrari, hogy nem hosszabbítják meg Sebastian Vettel 2020 végén lejáró szerződését, vagyis úgy vágtak neki az idei szezonnak, hogy a felek tudtak, hogy az idény végeztével elválnak útjaik. A Ferrari a pandémia miatt megváltozott gazdasági helyzetre hivatkozik a döntés kapcsán, a pilóta szerint ez ferdítés – akárhogy is, a viszony korántsem ideális a felek között.
Olyannyira, hogy Eddie Irvine, aki 1996 és 1999 között maga is a maranellóiak versenyzője volt, odáig ment, hogy szerinte a Scuderiának ki kellett volna fizetnie Vettelt és már idén valakit mást ültetni az autójába (miközben a négyszeres világbajnok múlt héten azt mondta, nem akar év közben elmenekülni) – minderről az Omnisportnak nyilatkozva beszélt:
„Sehol nincs nagyobb nyomás, mint a Ferrarinál: kemény ez a helyzet, de szerintem most még keményebb, mert a csapatnál van egy pilóta, aki tudja, hogy az év végén kirúgják. Már nincs ott a hűség, és Leclerc az első számú reményük, szóval szerintem ez eleve egy elcseszett csapaton belüli dinamika. Én megszabadultam volna Vetteltől erre az évre, hogy őszinte legyek: kifizettem volna, hogy lelépjen, aztán hoztam volna egy fiatal srácot vagy bárkit a helyére. Úgy gondolom, romboló hatású Vettel jelenléte, de biztos megvan az oka. Talán nem akart túl sokat fizetni valakinek azért, hogy ne csináljon semmit, gondolom.”
Irvine azt is elmondta, hogy bár a Stájer Nagydíjon történt első körös ütközésben egyértelműen Charles Leclerc a felelős, azért részben Vettel is hibázott: „Ahogy azt már rengetegszer elmondtam, Vettellel az a probléma, hogy túlságosan is sok hibát követ el. A mostani hétvégén is, bár ez Leclerc hibája volt, túlságosan nyitva hagyta az ajtót. Beengedte Leclerc-t, amikor aztán mellé ért, jobbra kellett kanyarodni, mert balra tőle is volt egy autó, de hatalmas helyet hagyott, amibe aztán Leclerc be is bújt. Leclerc hibája volt, de öt százaléknyi felelősséget Vettelnek is adnék.”