DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Tökéletesen azonos hibával esett ki újra a Renault

Bosszantó helyzetben a Renault: vizsgálat során behatárolták, mi okozta Ricciardo hűtésproblémáját és kiesését az Osztrák Nagydíjon, de a hiba forrását nem volt idő kijavítani – Ocon ugyanazzal a hűtésgonddal állt ki vasárnap.

Az Osztrák Nagydíjon Daniel Ricciardo, a Stájer Nagydíjon Esteban Ocon nem ért célba műszaki probléma miatt: a Renault megerősítette, pontosan ugyanaz a meghibásodás történt mind a kettő autó esetében, a hűtő mondta fel a szolgálatot. Az eset azért különösen kellemetlen a csapat számára, mert Ricciardo kiesése után az alkatrészt alapos vizsgálatra Enstone-ba, a csapat angliai bázisára, ahol pontosan megállapították, hogy egy hegesztés ment tönkre. Ugyanakkor a futamok közelsége miatt arra már nem volt idő, hogy új, javított hűtőket gyártsanak le.



„Ez egy nagyon, nagyon bosszantó dolog, hatalmas csalódás. Ezt az alkatrészt egy beszállótól kapjuk. A részleteket illetően egy hegesztés ment tönkre a hűtőn. Megvizsgáltuk az összes hegesztést, és nem találtunk gondot. Aztán megismétlődött a probléma” – mondta el a Motorsport.com-nak Marcin Budkowski, a csapat ügyvezetője. „Ezeket a hűtőket használtuk Barcelonában, ahol semmi gondunk nem volt. Hogy a pályához kapcsolódó hőmérsékleti ciklushoz volt köze, vagy a híres spielbergi rázókövekhez, ezt nem tudjuk, vagy nem sikerült behatárolni.”

„Különösen csalódottak vagyunk, hogy ugyanaz a probléma jelentkezett kétszer és két pontszerző lehetőséget elveszítettünk a két versenyzővel. Újra nagyon alapos vizsgálatot végzünk, minden hűtőt ismét visszaküldtünk Enstone-ba ellenőrzésre. Újakat nem tudunk gyártani, ezért a jelenlegieket erősítjük meg.” – beszélt arról Budkowski, hogy kipótolják a hegesztéseket. A megoldás időszakos, de a szakember úgy gondolja, egy futamra, a Magyar Nagydíjra ki kell bírnia, mielőtt állandó jellegű javítás érkezhet.

Daniel Ricciardo elmondta a verseny után: neki ezúttal enyhe gondja sem volt a hűtéssel, hibajelzéseket sem kapott, nem kellett foglalkoznia azzal, hogy ezen a téren óvja az R.S.20-at.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: