DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Leclerc: Akárhogy is nézzük, lassúak vagyunk

Egy héttel ezelőtt Sebastian Vettel, most a Stájer Nagydíjon pedig Charles Leclerc volt az a Ferrari-pilóta, akinek már a második szakasz végén búcsúznia kellett az időmérő edzéstől. A monacói úgy látja, lehet eső, száraz, új vagy régi autó, az SF1000 sehogyan sem gyors.

Bár Leclerc csak néhány századdal csúszott le a Q3-as részvételről, ő és a Ferrari akkor sem járt volna jobban, ha sikerül neki, hiszen a Q2-ben (majd pedig a zárószakaszban is) csapattársa, Sebastian Vettel végzett a 10. helyen, vagyis az egykörös tempót tekintve a maranellói istálló autói ugyanúgy pontosan a mezőny közepén állnak, ahol egy héttel ezelőtt az Osztrák Nagydíjon.

leclerc_4



Pedig a pálya vonalvezetését leszámítva számos tényező megváltozott azóta, hiszen most teljesen vizes pályán kellett helyt állniuk a versenyzőknek, továbbá a Ferrari felgyorsított fejlesztési munkájának több eleme is megjelent már az autón, amelyek kapcsán Vettel pénteken még optimistán nyilatkozott. Helyezés tekintetében azonban sem az előző napi edzések eredményét, sem a mostani 10. pozíciót nem rakhatja ki az ablakba.

„Őszintén szólva jobbra számítottam, de nehezünkre esett felmelegíteni a gumikat, ennek okának pedig még utána kell járnunk” - – nyilatkozta Vettel a Sky Sportsnak az időmérő után. „Nagyon sokszor felúszott az autóm a vízen, különösen a Q2 végén és a Q3-ban. Szóval nem alakultak túl jól a dolgok, úgyhogy arra kell figyelnünk, hogy minél több ismeretet szerezzünk ezekből az esős menetekből, amelyeket felhasználhatunk majd, amikor legközelebbi ilyenek lesznek a körülmények – ami valószínűleg nem holnap lesz, mert száraz időt jósolnak. Harcolni fogunk, és mindent megpróbálunk.”

Leclerc az elmúlt hétvégén a második helyen zárta a szezonnyitót, és alighanem tudja, hogy most vasárnap ismét rendkívüli körülményekre lesz szüksége ahhoz, hogy hasonló magasságokba kerüljön.

„Erősebb lett az eső, amikor a második szettre váltottunk, de a fő gondot az jelentette, hogy nem voltunk elég gyorsak. Körönkénti 1,8 másodperces lemaradásban nem nagyon lehet mit csinálni, és akárhogy is nézzük, egyszerűen túl lassúak vagyunk. Dolgoznunk kell” – összegezte nagyon röviden és lényegretörően a Ferrari 2000-es évekbeli talán leggyengébb szezonkezdetét a kétszeres futamgyőztes.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: