A Ferrari jelentős fejlesztésekkel készül a 2020-as szezon első versenyeire: a motor, a sebességváltó és az aerodinamika is változik, mivel az idei modell, az SF1000 barcelonai teszten kipróbált verziója nem felelt meg az elvárásoknak. Ugyanakkor a kilenchetes kötelező tavaszi leállás és a koronavírus egyéb következményei megkötötték Maranello kezét, így a csapat fejlesztései nem készülnek el a július 5-i és 12-i első két fordulóra a Red Bull Ringen.
„A hétvégi autónk ugyanolyan konfigurációval fog szerepelni, mint a barcelonai tesztek végén használt versenygép” – mondta Mattia Binotto csapatfőnök a Ferrari nagydíjelőzetesében. „Ez nem azt jelenti, hogy csak malmoztunk abban a korlátozott időtartamban, öt és fél hétben, amikor dolgozhattunk az autón. Ugyanis szigorú feltételeket kellett betartanunk a világjárvány alatti munka során, valamint az FIA és a csapatok megegyezése értelmében egy időre az összes tevékenységet fel kellett függesztenünk.”
Binotto is elismeri, hogy az a specifikáció, melyet kénytelenek az Osztrák és a Stájer Nagydíjon használni, vakvágánynak bizonyult: „Először is fel kellett derítenünk, miért nem jöttek a pályán a várt eredmények, és mennyire kell újrakalibrálnunk a teljes programot ennek következményeként. Kontraproduktív lett volna folytatni az előzetesen tervezett irányt, tudva, hogy nem érjük el vele a céljainkat. Ennélfogva úgy döntöttünk, új programmal állunk elő a teljes autót illetően, annak ismeretében, hogy nem minden lesz majd készen az első versenyre. Szándékunk, hogy a frissítéseket a harmadik futamon, július 19-én, a Hungaroringen mutassuk be.”
Ennélfogva Sebastian Vettel és Charles Leclerc csapatának nincsenek nagy elvárásai a két első fordulót illetően a Red Bull Ringen: Binotto is csak a lepattanó pontok összeszedésében bízik. A Magyar Nagydíj lesz az első alkalom, amikor érdemes lesz a riválisokhoz mérni magukat.
„Tudjuk, hogy jelen pillanatban nem mi rendelkezünk a leggyorsabb csomaggal. Tudtuk már a Melbourne-be érkezés előtt, a helyzet pedig azóta nem változott. Az elmondottak ellenére a spielbergi pálya karaktere eltér Montmelótól, a hőmérséklet pedig jóval a februári felett lesz. Ausztriában meg kell próbálnunk kiaknázni minden lehetőséget. Azután Magyarországon a fejlesztésben történő új lépcsővel, amelyen most még dolgozunk, már láthatjuk, hol állunk a többiekhez viszonyítva, számításba véve azt is, hogy az ellenfelek is fognak újításokat magukkal hozni” – zárta előzetes fejtegetését Binotto.