Továbbra is elég sok a bizonytalanság a versenynaptár első nyolc forduló utáni alakulásáról a Formula-1-ben. Ross Brawn néhány napja a lehetőségek között említette, hogy Spielberghez és Silverstone-hoz hasonlóan Bahrein is dupla futamot rendezhetne a szezon vége felé, ám két különböző vonalvezetésen: a megszokott GP-pálya mellett bevetnének egy jóval rövidebb, Brawn által „majdnem oválként” említett nyomvonalat is. A felvetés óta Michael Masi versenyigazgató egyértelművé tette, hogy megvalósítható az elképzelés, most pedig ugyanezt megtette Salman bin Isa al-Khalifa sejk, a bahreini pálya vezetője is – igaz, őket is váratlanul érte a javaslat:
„Mi is meglepődtünk Ross szavain” – nyilatkozta a Motorsport.com szaklapnak. „Már egy ideje kérdezgették, hogy nyitottak lennénk-e egynél több futam rendezésére, ha nehezen találnának alternatívát. Egyedül ezt kommunikálták felénk hivatalosan az F1 részéről. Ez már elég korán megtörtént, amikor az európai naptárt igyekeztek összerakni. Azt mondtuk, megvizsgáljuk a lehetőséget. A másik vonalvezetés ötlete viszont új volt, főleg olyan részletességgel, ahogy Ross beszélt róla. De érdekes és megoldható.”
Salman sejk elmondta: a szóban forgó nyomvonalat sosem használták még versenyzésre, inkább különböző klubnapokon vetették be. Az „ovál” egyébként a „belső” pályától teljesen külön is használható, viszont még a tavaly elhunyt Charlie Whiting bejárása után kapta az F1-es rendezéshez szükséges homologizációt, így ilyen szempontból nincs akadály a futam előtt.
A nyomvonal egyébként mindössze 3543 méteres, ami 1,8 km-rel rövidebb a GP-vonalvezetésnél, de még a Red Bull Ringnél is nagyjából 700 méterrel. A pálya ráadásul roppant gyorsnak ígérkezik, így bőven egy perc alatti köridőket láthatnánk. „Ez egy alacsony leszorítóerős pálya. Nem akarom Monzához hasonlítani, de ez egy olyan pálya, ahol minimális leszorítóerővel mennek az autók, így komoly szélárnyékozás lesz. Remélhetőleg három DRS-zónát is ki tudunk alakítani” – mondta el Salman sejk, aki azért ennek ellenére is bőven lát előzési lehetőségeket a pályán:
„Ott van az 1-es és a 4-es kanyar, s általában aki hibázott az elsőben, az kikap a 4-esig tartó szakaszon. A 4-5-6-os kombinációból padlógázzal lehet kijönni egy F1-es autóval, aztán jön egy kemény féktáv éles szögben a sikánnál, majd megint gáz. Talán itt nem lehet előzni, de hibázni igen. Aztán lesz még egy egyenes az utolsó kanyarig, ami szintén 200-300 méterrel hosszabb a GP-pályához képest: majdnem olyan hosszú, mint a célegyenes.”
Persze a bahreini „ovál” egyelőre csak felvetés, Salman sejk szerint még nagyon sok a kérdőjel: egyfelől annak kapcsán, hogy zárt kapus lesz-e a futam, másfelől azt is meg kell oldaniuk, hogy a tv-s és időmérős felszereléseket szűk egy héten belül át kell rendezni, hogy az egyik verseny után a másik nyomvonalon rendezendő második futamon is minden megfelelően működjön – és akkor a november 21-re tervezett WEC-fordulóról még nem is beszéltünk.