Andy Cowell 16 éve dolgozott a Mercedes-AMG nagyteljesítményű motorrészlegén (HPP), 2014 óta pedig ügyvezető igazgatóként irányította a projektet. Ebben a minőségében kulcsszerepet játszott a V6-os hibrid turbómotor kifejlesztésében, amelynek (is) köszönhetően az Ezüst Nyilak zsinórban hat szezonon keresztül bizonyultak legyőzhetetlennek a Formula-1-ben.
Ennek a korszaknak azonban vége, a Mercedes közleménye szerint ugyanis Cowell július elején távozik a motorrészleg éléről, miután ez irányú szándékát már az év elején közölte a céggel. Ez idő alatt alakították ki azt a struktúrát, amely Cowell távozása után irányítja fogja a motorrészleget: Hywel Thomas új ügyvezetőként közvetlen felelőséggel fog rendelkezni az F1-es erőforrásért, Adam Alsopp a Project One motorigazgatója lesz, Richard Stevens műveleti igazgató, Ronald Ballhaus pedig pénzügyi és IT-igazgató (emellett Pierre Godof továbbra is a Formula-E-projekt motorfőmérnöke marad).
Ami Cowellt illeti: Hywel mellett dolgozva segíti majd az átállást, emellett legalább 2021 elejéig konzultálni fog a Mercedes-AMG egy jövőbeni nagyszabású projekt kapcsán, amelyről azonban nem árultak el részleteket.
„Andy vezetése a csapat motorrészlegén kulcsszerepet játszott az elmúlt idények bajnoki sikereiben. Nagyban hozzájárult az autósportos történelmünkhöz, és nagyra értékelem és nagyon élveztem a 2013 óta tartó kapcsolatunkat” – nyilatkozta Toto Wolff csapatfőnök, hozzátéve, hogy az állandó változás a cégek működésének természetes velejárója. Cowell elmondta: hálás az elmúlt 16 évért, és úgy érezte, ez a megfelelő időpont arra, hogy új mérnöki üzleti kihívást keressen.