Többen is kritizálták Toto Wolff és a Mercedes azon döntését, hogy blokkolta a fordított rajtrácsos ötletet - mint ismert, a duplafutamos helyszíneken szerették volna ezzel kicsit felkavarni az állóvizet, de egyetlen csapatként a Mercedes ellenezte az újítást, így nem lehetett bevezetni. Wolff viszont egyetért azzal a változtatással, hogy az aerodinamikai fejlesztést "súlyozzák" és az fejleszthessen a legtöbbet, aki leghátul van az erősorrendben, míg a legelső a legkevesebbet.
"Én a Formula-1 teljesítményalapú rendszerével értek egyet, a legjobb ember és a legjobb technika nyer. Ez mindig is így volt, semmilyen trükkös dolog nem volt, mint néhány másik sportágban, ahol a hozzáadott show felhigította a sportot. Mindenféle teljesítménykiegyenlítést utálok. Ebből politikai játszma lesz és egy politikai világbajnokság, aminek nincs helye az F1-ben" - mondta Wolff az Autosportnak.
Hogy a politikának nincs helye az F1-ben, ez azért finoman szólva is megmosolyogtató kijelentés, hiszen sajnos vagy sem, de már a kezdetek óta jelentős részét képezi a sportágnak és ebben a Mercedes is aktívan részt vesz - mint ahogy a következő mondatok fényében az is érdekesen hangzik, hogy Wolff utálja a teljesítménykiegyenlítést.
"Az aerodinamikai szabályozás egy lehteőség az alacsonyabban rangsorolt csapatok számára, hogy lassan felzárkózzanak. Egyik évről a másikra nem fog ez nagy változást hozni, de néhány év alatt kiegyenlíti az erőviszonyokat. Ha valaki második, vagy harmadik lesz, akkor ismét több a lehetősége, mint a világbajnoknak. Ez egy rendben lévő változtatás, amit nem baseball-ütővel csinálunk - a fordított rajtrács az lett volna."