Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. március 3. szerda
F1

Új motorgyártó az F1-ben? Majd 2026-ban

A jelenlegi szabályrendszerben már senkinek sem érné meg beszállni, jelentette ki Ross Brawn. 2026 közelebb van, mint gondolnánk: 18 hónapon belül el kell kezdeni dolgozni az új formulának megfelelő motoron.

A Formula-1 jelenlegi motorszabályai egészen 2025-ig érvényben maradnak. Az eredeti elképzelések arról szóltak, hogy a 2021-es szabályváltozások (melyeket a koronavírus-járvány és a gazdasági helyzet miatt 2022-re halasztottak) nem csupán az aerodinamikára, hanem az erőforrásra is kiterjednek majd: így terveztek új motorgyártót bevonni a sportba. Érdeklődés híján azonban a hajtáslánc is érintetlen maradt, legalább a következő öt évre.

Jelenleg egyetlen gyártó sem akar beszállni, az Autosporton idézett Ross Brawn szerint pedig ez így is marad a jelenlegi szabályciklus végéig. Azaz 2026-ig a Formula-1-nek a jelenlegi négy beszállítóra, a Mercedesre, a Ferrarira, a Hondára és a Renault-ra kell támaszkodnia. A Formula-1 sportfőnöke kifejtette, miért évek kérdése, amíg egy külső vállalat a nulláról indulva motorral tud előállni:

„Annyira nincs is messze (a 2026-as időpont), ha új motort kell elkészíteni. 18 hónap múlva már el kell kezdeni a tervezést, ha valaki akkorra el akar készülni. Az FIA-val és a gyártókkal együtt most azt kezdtük vizsgálni, hogyan fog kinézni a következő hajtáslánc. Ez lehetőség, hogy új gyártókat vonjunk be, ehhez pedig specifikációra van szükség. Vizsgálunk egy relevánsnak érzett hajtásláncot erre az időszakra vonatkozóan” – olvasható az Autosporton Ross Brawn nyilatkozata.



„Senki sem fog a jelenlegi motorba invesztálni, mert az említett időpontot követően megszűnik a formula, és nagyon jelentős befektetésre lenne szüksége annak, aki fel akarná venni a tempót” – utalt arra, hogy a jelenlegi erőforrást az érintett gyártók már 2014 óta használják és tökéletesítik. Emlékezhetünk rá, hogy a Honda csak egy év késéssel szállt be, mégis három-négy évbe telt, mire versenyképessé vált.

Brawn a Formula-1 és az FIA alkalmazásában álló szakemberekkel együtt dolgozik a jövő motorformuláján: Pat Symonds, Nick Hayes, Gilles Simon, Fabrice Lom és Nikolas Tombazis a szakmai körökben jól ismert nevek, akik részt vesznek a folyamatban. Az egykori műszaki igazgató és csapatfőnök azt állítja, egyelőre semmilyen részlet nem bizonyos az új motorral kapcsolatban, leszámítva egyet: fenntartható üzemanyagot akarnak alkalmazni a Formula-1-ben.

Arra, hogy a jelenlegi V6-os hibrid erőforrásokat fejlesztik tovább, vagy szemléletváltás történik, így felelt: „Ebben a pillanatban úgy gondolom, a mostanihoz hasonló technológiát tartunk meg. Van néhány radikális motor a horizonton, de nem gondolom, hogy elég erős alapokon állnak ahhoz, hogy 18 hónapon belül elkötelezzük magunkat mellettük” – mondta Brawn.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?