Nemrég felröppent, hogy a két duplázó európai pályán, a Red Bull Ringen és Silverstone-ban a második versenyhétvégén nem időmérő edzés, hanem a vb-tabella állása alapján fordított rajtráccsal startoló kvalifikációs futam döntene a vasárnapi rajtfelállásról. Ezt az ötletet elvetették, miután a Mercedes megfúrta azt – Ross Brawn szerint egyszerűen azért, mert féltették az éllovas pozíciójukat –, ennek ellenére a sportág vezetői nem tettek le róla, hogy valahogy változatosságot csempésszenek a második versenyekbe.
Ennek pedig egyik módja lehet, hogy a két osztrák, illetve brit futamra másik három keveréket tenne elérhetővé a Pirelli: ezzel nem nyúlnának bele mesterségesen az erőviszonyokba, viszont stratégiailag azért megkavarhatnák a kártyákat a második versenyre. Brawn így vélekedett erről – szavait a Motorsport.com szaklap idézi:
„Jelenleg is egyeztetünk erről. Két részletét kell vizsgálnunk a második hétvégéknek. Egyfelől biztosítanunk kell, hogy a csapatok egész hétvégén pályán legyenek, mivel nem akarunk csendes péntekeket azért, mert már az összes adat a rendelkezésükre áll. A másik szempont pedig, hogy tudunk-e tenni valamit annak érdekében, hogy valamiféle változtatással jobban felkeltsük a rajongók érdeklődését a második versenyre. Valami olyasmivel, amit nem fognak úgy érezni a csapatok, hogy felborítjuk vele az erőviszonyokat.”
„Apróságról lesz szó, ha lesz valami, mint például a gumikeverékek vagy ilyesmi. Meglátjuk, van-e erre lehetőség. Ha másféle keverékek lennének elérhetők, az azért adna némi munkát nekik. De ez messze van még a biztostól, most vizsgáljuk a lehetőséget. Lehet, hogy nem lesz semmi, de ha bármivel feldobhatjuk a második futamot, az jó lenne.”