Steward
Vaszilykó Péter
AJÁNDÉK DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. július 5. vasárnap
F1

Carey: Készüljenek a tartalékpilóták

Az Ausztrál Nagydíj törléséhez egyetlen csapattag megbetegedése vezetett, az F1 azonban kerülni fogja a radikális lépést a későbbiekben: akkor sem szakítják meg a hétvégét, ha egy csapat visszalép vagy valamelyik pilótát koronavírussal diagnosztizálják.

Készen áll a Formula-1, hogy újra versenyezzen: végleges a versenynaptár európai szakasza, a Liberty Media és az FIA pedig számos egészségvédelmi intézkedést dolgozott ki, megakadályozandó, hogy a koronavírus felüsse fejét a paddockban.

„Külső szakértőkkel is konzultáltunk, szigorú irányelveket jelöltünk ki, melyek jelen pillanatban 80-90 oldalt tesznek ki” – mondta a Formula1.com-on közzétett interjúban Chase Carey, a széria elnök-vezérigazgatója. „Ez mindenre kitér attól kezdve, hogyan lehet a futamra utazni, beleértve, mik a hotelben tartózkodás, a pályán tartózkodás, az étkezések, mellékhelyiség használatának szabályai, mi vonatkozik a pályák közti állásidőre, a tesztelésre.”



A 80-90 oldalt nagyon röviden öt fő pontban lehet összefoglalni: állandó tesztelés, zárt események, minimális személyzet, izolált utazás és közösségi távolságtartás. Koronavírusra tesztelnek mindenkit már a versenyekre való elutazás előtt, majd a helyszínen is folyamatosan szűrik a résztvevőket. Ha pozitív eredményt találnak, a fertőzöttet azonnal elkülönítik. Adja magát a kérdés: mi történik, ha a mezőny egyik versenyzőjéről derül ki, hogy koronavírusos, vagy egy csapat kénytelen visszalépni, mint a McLaren Ausztráliában, mivel számos alkalmazott került karanténba?

„Egy egyén, akinél pozitív eredményt találtunk, nem fog a verseny törléséhez vezetni” – mondta Carey. „Arra ösztönözzük a csapatokat, hogy vezessenek be protokollokat arra az esetre, ha egy egyént karanténba kell helyezni. Ilyen esetben egy hotelban kerül karanténba, és helyettest kell találni a feladatára.”

„Ha egy csapat nem képes versenyezni, nem fogjuk törölni a futamot. A bevezetendő protokollunk nem fog törlésre kényszeríteni minket. Ha egy versenyző megfertőződik, akkor a tartalékpilóták készen állnak majd” – beszélt arról, hogy nagyobb súlyt kap a csapatok tartalékosainak szerepe, akik arra az esetre utaznak az istállóval, ha a két versenyző valamelyike megsérülne vagy lebetegedne.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?