Múlt héten közölte a Renault, hogy a koronavírus-járvány gazdasági következményeinek kiküszöbölésére jelentős megszorításokba kezd, hogy összesen kétmilliárd eurót takarítson meg. Az autósport felől nézve rögtön adta magát a kérdés, áldozatul esik-e a Formula-1-es csapat. A mezőny istállóit kötelező Concorde-szerződés az idei év végén lejár, ami lehetőséget adna a Renault-nak a kilépésre.
A francia autóipari óriás 15 ezer munkahelyet szüntet meg világszerte, pénteki konferenciahívásában azonban Clotilde Delbos, a megbízott vezérigazgató kijelentette, a Renault továbbra is maradni tervez a Formula-1-ben.
„Nyilvánosan közöltük már, most megerősítjük, hogy elkötelezettek maradunk a Formula-1 irányában. A költekezésre vonatkozó új szabályok bejelentése nagyszerű számunkra, mert így kevesebbet kell befektetnünk ebbe az ágazatba, mint sokat költő egyes riválisainknak” – számolt be Delbos kijelentéséről a Reuters. A 2021-es költségvetési limit értelmében 145 millió dollárnál húzzák meg a határt, ami a következő években tovább csökken.
Nem a Renault az egyetlen Formula-1-ben csapattal rendelkező vállalat, amelyet megvisel a koronavírus-világjárvány által gerjesztett gazdasági helyzet. A McLaren Group bevételei harmadára estek vissza a 2020-as első negyedévben, német sajtóhírek szerint a Mercedes istállóját eladhatják Lawrence Strollnak és Toto Wolffnak Aston Martin-részvényekért cserébe. A Williams már 2019-ben is veszteséges évet zárt, ezért befektetőket keresnek, és a teljes cég eladása is opció.