DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Mercedes: Jó lenne Vettel, de nálunk a teljesítmény a fontos

Tett némi célzást Toto Wolff a Mercedes pilótaválasztási stratégiájára, 2021-es cseréről viszont egy darabig még biztosan nem fognak dönteni. Szerinte hibát követtel el, akik ennyire korán bejelentést tettek.

A Mercedes nem volt részese a héten lezajlott, váratlanul nagy F1-es átigazolási hullámnak, amelynek részeként Daniel Ricciardo a McLarenhez, Carlos Sainz pedig a Ferrarihoz csatlakozik 2021-re, így Sebastian Vettel távozni kényszerül az olasz istállótól. A német jövő évi sorsa még bizonytalan, ám a Mercedes sem kerülheti el a vele kapcsolatos kérdéseket, hiszen az évek óta a csúcson lévő brackley-i alakulat lenne a legvonzóbb opció a német számára, ahol ráadásul Lewis Hamilton és Valtteri Bottas jelenlegi szerződése is csak az idei év végéig szól.

wolff



Az istállót igazgató Toto Wolff az osztrák ORF-nek adott interjúban feszegette egy kicsit a témát, erős utalást téve arra, hogy a vitathatatlan marketingérték ellenére sem igazán foglalkoznak jelenleg Vettel leszerződtetésével, és inkább az általuk kinevelt George Russellre építenék a jövőt. „Egy német versenyző egy német autóban persze jól eladható sztori lenne, de elsődlegesen a teljesítményre helyezzük a hangsúlyt. Sebastian egy kiváló versenyző, de képbe jön a hosszú távú tervezés is, amit mi mindig szem előtt tartunk. A Mercedesnél a legjobb autókat akarjuk építeni és a legjobb versenyzőknek adni azokat, függetlenül attól, hogy honnan származnak” – fogalmazott a csapatvezető.

„Számunkra az a kérdés, hogy mi legyen George Russell-lel. Ő is egy opció, és persze ott van a Sebastian Vettel-opció, de ő nincs a tevékenységi listánk tetején, hiszen elsősorban a saját pilótáinkra kell koncentrálnunk. Seb eldöntheti, hogy befejezi vagy egy másik csapathoz csatlakozik, van ugyanis még néhány érdekes ülés.”

Wolff arról is beszélt, hogy a Mercedes nyomós indokkal nem szállt be a májusi pilótakörforgásba – ami a rendkívüli körülmények miatt még mindig előszezoninak minősül, így az érintett versenyzők tulajdonképpen egy szezonnal előre döntöttek arról, hogy elhagyják a csapatukat. Ez viszont fagyos légkört teremthet a felek között az elkövetkező fél évre.

„Elég nehéz lehet kezelni azt a helyzetet, amikor egy teljes szezont kell lehúzni egy olyan versenyzővel, akiről tudják, hogy a következő szezonban már egy rivális csapatnál fog vezetni” – mondta a Ferrari, a Renault és a McLaren lépéséről Wolff. „El kell dönteniük, hogyan bánnak vele az év során az innovációkat és az autóról szerzett ismereteket illetően, hiszen lehet, hogy a versenyzőjük a következő évben már ellenük használná fel azokat. Emiatt gondolom, hogy mindazon csapatok, akik ilyen gyorsan megejtették a pilótabejelentést, nehéz helyzetbe kormányozták magukat. Mi azonban igyekszünk ezt elkerülni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: