DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Brown szerint Alonso bolond lenne beülni a Renault-ba

Bár az elmúlt hét során nagyot szárnyalt az az egyes források szerint már kész tényként kezelhető információ, miszerint Fernando Alonso visszatér az F1-be a Renault-val, korábbi főnöke mindenkit lerángatott a földre.

Miután Daniel Ricciardo elhatározta, hogy az év végén elhagyja az enstone-i csapatot, egyszerre tűnt nagyon hihetőnek és valószerűtlennek is, amikor Alonso és a Renault közös online hízelgése pár nap alatt sajtóhírek szintjén odáig fajult, hogy a felek egy harmadik F1-es periódusra is összebútorozhatnak. A spanyol nem rejti véka alá, hogy szeretne visszatérni a királykategóriába és megszerezni harmadik ottani világbajnoki címét, ám ismét úgy fest, hogy nem tudna a jelenlegi élcsapatok egyikében helyet találni magának a jövő évre. De miért is akarna akkor szövetkezni a középmezőny egy tagjával? – teszi fel a kérdést a McLaren vezérigazgatója, Zak Brown, aki saját bőrén első kézből tapasztalta, mennyire frusztrálttá is tudja tenni Alonsót a sikertelenség, hiszen az ő csapatát is kiábrándultan hagyta el 2018 végén.

alonso-1



„Beszéltem vele a minap és próbáltam kicsit tudakolózni. Szerintem még bizonytalan” – árulta el az Alonso-hírek kapcsán Brown a SkySportsnak. „Ha én lennék a Renault főnöke, őt akarnám beültetni az autóba, hiszen nagy név, a leggyorsabbak egyike, aki ráadásul már két bajnoki címet is nyert velük, szóval a közös múltjuk is megvan. A Renault szempontjából tehát nem is kérdés, hogy ő lenne a választás.”

„De hogy Fernando vissza akarna ülni évi 22 versenyre egy olyan autóba, amely egyelőre nem tűnik győzelemre képesnek… Fernandót ismerve szerintem csak akkor ugrana be egy ülésbe, ha azt érezné, hogy feljuthat vele a dobogó tetejére. És figyelembe véve, hogy ők [a Renault] is hozzánk hasonlóan próbálnak visszatérni a csúcsra – amit szerintem idővel el is érnek –, nem vagyok benne biztos, hogy Fernando étvágyat érezne velük egy hároméves kalandra, szemben azzal, ha egy olyan autóba ülhetne be, amellyel már 2021-ben nyerhetne.”

Mivel a jövő évre nem lehet új karosszériát építeni, az új szabályok érkezése pedig 2022-re tolódott, várhatóan az erőviszonyok sem fognak sokat változni 2021-re a jelenlegihez képest – bár tegyük hozzá, versenyek híján még a 2020-as sorrend kapcsán is csak tippelhetünk. Ám mivel a Ferrari már lefixálta jövő évi felállását, a Red Bull hagyományosan saját berkeiből delegál, a Mercedes pedig nagy gonddal válogat az ajtóin dörömbölő kérők között, valószínű, hogy Alonsónak – bármikor is akarna visszatérni – továbbra sem lesz egyszerű dolga a vágyott nyerő ülés megszerzésével.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: