Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. április 16. péntek
F1

A gumikra vonatkozó szabályok is borulhatnak az új versenynaptár miatt

Módosíthatják a szisztémát, amely értelmében a csapatok szabadon dönthetnek arról, melyik keverékből hányat használnak a hétvégéken. A Pirelli szerint ez nem jelent majd stratégiailag egyhangúbb futamokat.

A Formula-1-ben évek óta érvényben van a gumiválasztásra vonatkozó szabály, amelynek célja, hogy változatosabb stratégiát eredményezzen: a csapatok maguk dönthetik el, hogy az autónként engedélyezett 13 gumiszettet milyen arányban válogatják össze a kemény, közepes és lágy keverékekből. Ezzel a készlettel kell gazdálkodniuk a teljes versenyhétvége folyamán. A sűrített versenynaptár, csaknem minden hétvégén nagydíjjal azonban olyan kihívások elé állítja az abroncsszállító Pirellit, melyek meggátolhatják, hogy ezt a rendszert alkalmazzák:

„Ha az év első része Európában zajlik, majd azután megyünk Ázsiába és Amerikába, akkor egy nagyon rövid és zsúfolt időszakunk marad a gyártásra” – mondta az Autosportnak Mario Isola, a Formula-1-es program igazgatója. „Körülbelül 35 ezer gumit kell legyártanunk nem egy év, hanem néhány hónap alatt. Elképzelhető, hogy ennek nagy hatása lesz a gyártási folyamatra. Ezért párbeszédben állunk a csapatokkal, akik hajlanak rá, hogy észszerű megoldást találjunk, például egységes kiosztást vagy némi rugalmasságot, hogy ilyen rövid idő alatt teljesíteni tudjuk a szállítást.”



Isola nem gondolja, hogy a csapatok tiltakozni fognak, amiért egy olyan területen veszítenek szabadságukból, amely eddig előnyszerzésre adott lehetőséget, ezért megakadályozzák a vonatkozó szabály módosítását. Ráadásul azonos kiosztást is számos módon fel lehet használni a hétvége folyamán, így nem fenyeget a veszély, hogy a gumistratégiák túl egyformák lesznek:

„Megvalósíthatónak érzem, tekintetbe véve, hogy mindenkinek érdeke a szezon újrakezdése és valamennyien a legjobb megoldásra törekednek. Nem látok ebben problémát. A választás jogát továbbra is boldogan a csapatokra bízzuk, ha ez lehetséges. Azon múlik, hogy mennyire előre kapunk információt az eseményekről. Nem hiszem, hogy egy egységes kiosztás befagyasztaná a stratégiát. Nem fogjuk megmondani a csapatoknak, hogy ugyanannyi és ugyanolyan típusú abroncsokat adjanak vissza. A hétvége elején azonos kiosztással indulnak, de az időmérőre és a futamra már változhat a készletük, akárcsak eddig” – mondta Isola, hozzátéve, hogy a helyzetre való tekintettel idén könnyebb átvinni az ehhez hasonló szabálymódosításokat, hiszen nincsen szükség rájuk egyöntetű támogatásra, csak többségre.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?