Továbbra is képlékeny, hogyan fog kinézni a Formula-1 2020-as versenynaptára: a hivatalos álláspont csak nagyvonalakban vázolta, július és december között melyik hónapokban melyik földrészen versenyez majd a királykategória, fix időpontként egyedül a július 5-i osztrák szezonnyitót jelölték meg.
A német sajtóban kiszivárgott egy 17 állomásból álló versenynaptár-tervezet dupla osztrák, brit és magyar futamokkal, de ez fenntartásokkal kezelendő: Gyulay Zsolt, a Hungaroring elnök-vezérigazgatója csak mint lehetséges, észszerű opcióként beszél a két mogyoródi futamról. A Formula-1 részéről először hangzott el, hogy a Red Bull Ringen valószínűleg kétszer is rajthoz áll a széria egymás utáni heteken.
„Ausztrália óta fáradhatatlanul dolgozunk azon, állandó kapcsolatban a promóterekkel, hogy összerakjuk a 2020-as versenynaptárt” – idézi az Autosport Chase Carey-t, a Formula-1 elnök-vezérigazgatóját. „Két elsődleges kihívásunk van: azonosítani a helyszíneket, ahol versenyt tarthatunk, valamint meghatározni, hogyan juttathatunk el minden szükséges résztvevőt és felszerelésüket arra a helyszínre.
„Tervünk az, hogy a szezont a július 4-5-i hétvégén kezdjük Ausztriában, és valószínű, hogy július 11-12-én szintén Ausztriában versenyzünk. Előrehaladott szakaszban járunk, hogy összeállítsuk a további európai versenyek menetrendjét, amelyek kora szeptemberig tartanak, beleértve a megszokott augusztusi szünetben megtartandó futamokat is. A terv Eurázsiában, Ázsiában és Amerikában versenyezni szeptemberben, októberben és novemberben, majd a Perzsa-öbölben, Bahreinben és Abu Dhabiban befejezni a szezont decemberben” – vázolta a már ismert tervet Carey.
A kettős osztrák időponthoz hasonlóan szintén hírértékű, hogy Carey elismerte, olyan pályák is szerepelhetnek a végső versenynaptárban, melyek az eredeti menetrendben nem voltak benne. Az amerikai neveket nem mond, de az Autosport megemlíti Imolát, Hockenheimet és Portimaót, melyek jelezték, nyitottak a rendezésre.
„Párbeszédben állunk minden promóterünkkel, valamint olyan pályákkal is, melyek jelenleg nincsenek a 2020-as versenynaptárban, hogy biztosan feltérképezzünk minden opciót. Abban bízunk, hogy 15-18 futamból álló naptárunk lesz. Ennek első részében rajongók nélkül tartunk futamokat, de reméljük, hogy a nézők az év későbbi részében megjelenhetnek” – folytatta Carey azzal, hogy valószínűleg a szezon második felében tarthatnak nézők előtt versenyeket. Ez megfelel annak a korábbi hírnek, hogy az európai futamok üres lelátókkal fognak zajlani.