Sok szó esett már a krízis kezdete óta arról, hogy minél kevesebb F1-es nagydíjat tartanak meg 2020-ban, annál nehezebb helyzetbe kerülnek az istállók, hiszen elesnek egyik fő bevételi forrásuktól, a sportág rendezési díjakból származó kifizetéseitől. Ugyanakkor az is nyilvánvaló, hogy a kiadások csökkenni szintén fognak. A Ferrari partnere, a Haas – amely nem csupán motort, hanem sebességváltót, felfüggesztést és más alkatrészeket is kap Maranellóból – arra világított rá, hogy ha kevesebb futam lesz, ők is kevesebbet fizetnek.
„Jelenleg egyeztetések tárgya, mi lesz a folytatásban a motorok bérlésével” – mondta a Speedweeknek Günther Steiner csapatfőnök. „Addig azonban nem tudunk tovább tárgyalni róla, amíg nincsen konkrét versenynaptárunk. Túl korán van hozzá, hogy mi, az ügyfél beszéljünk róla, de a beszállító számára is.”
„Egy dolog biztos: ha csak tíz nagydíjat tartanak, akkor nem lesz szükségünk teljes ellátásra motorokból. Fele vagy harmadannyi verseny mellett egyértelmű, hogy nem fogunk teljes árat fizetni. A motorszállítók és ügyfelek ugyanabban a hajóban eveznek. Egészséges kompromisszumot kell találnunk” – hangsúlyozta Steiner, hogy nem fogják a teljes bérleti díjat kifizetni, ha jelentősen kevesebb futamot rendeznek az eredeti 22-höz képest.