A wokingi istálló azért van különleges helyzetben, mert a mezőnyből egyedüliként motorgyártót vált 2021-re. A csapat még teljesen gyanútlanul állapodott meg a Mercedesszel, amely a Renault-t váltja a következő évtől, ami tavalyi bejelentéskor még úgy tűnt, egybeesik az új szabályrendszer érkezésével. Igen ám, de azóta megjelent a koronavírus-járvány, ami felborított mindent: hatalmas késéssel kezdődik az idei szezon, az új szabályokat 2022-re tolták, a jövő évre pedig egyetlen csapat sem építhet új karosszériát. Egy valami azonban kiállta a koronavírus próbáját: mindezek ellenére a McLaren mégis úgy döntött, hogy kivitelezi a motorcserét 2021-re.
Ahhoz azonban, hogy egy új erőforrást illesszenek be az autóba, és működésre is fogják azt, olyan változtatásokat kell elvégeznie a csapatnak az MCL35 karosszériáján, amiket a korlátozások egyébként nem tennének lehetővé. Az FIA korábban már jelezte, hogy a speciális körülmények okán a minimálisan szükséges módosításokat engedélyezi a McLarennek, most pedig Andreas Seidl beszélt arról, hogy a csapatnak szigorú megfigyelésre kell számítania a tél folyamán.
„Lesznek korlátozások abban a tekintetben, hogy milyen jól integrálhatjuk be a hajtásláncot a jelenlegi autónkba. De megegyeztünk az FIA-val, hogy szigorúan figyelni fogják a folyamatot, hogy biztosan csak azokat a változtatásokat hajtsuk végre, amelyek mindenképpen szükségesek” – idézi Seidl szavait a Motorsport. „Ellenőrzik majd, hogy olyasmihez ne nyúljunk hozzá a motor környékén, ami teljesítményjavulást eredményezne számunkra. Mi pedig megértjük ennek szükségét és egyet is értünk vele, hiszen a nagyobb képet kell néznünk, most pedig az a legfontosabb, hogy mindannyian támogassuk a fejlesztések befagyasztását és a lehető legnagyobb költségcsökkentést.”
Persze ettől még könnyen előfordulhat, hogy a 2021-es szezonban is lesznek még Renault-motoros McLarenek az F1-es versenyeken, mégpedig abban az egyáltalán nem kizárható esetben, ha a halasztások miatt a 2020-as szezon csak a jövő év elején ér majd véget. De Seidl elmondása szerint a francia gyártó vezetői sem olyan szőrösszívűek, hogy december 31-én mindent kipakoljanak Wokingból, amin az ő logójuk van.
„Ha tényleg az lesz, hogy még januárban is versenyezni fogunk, az nem hiszem, hogy problémát jelentene a Renault-val való megállapodásunkban. Fontos aláhúzni, hogy velük is remek és átlátható kapcsolatot ápolunk még idén is, így ezzel nem lesz gond” – zárta a csapatfőnök.