Bár még nem tudni, mikor kezdődhet meg egyáltalán a 2020-as versenyszezon, a Formula-1 érdekeltségi körei már azon dolgoznak, hogy a lehető legtöbbet megmentsék az elmaradó futamokból. Újabban az merült fel, hogy egyes pályákon gyors egymásutánban két versenyt is lefutna a mezőny, de ezen, már önmagukban is példátlan javaslatok közül is kiemelkedik, amit a silverstone-i pályát képviselő Stuart Pringle vetett fel, aki elképzelhetőnek tartja, hogy a második futamukon fordított irányba álljanak fel az autók a rajtrácsra, és az Abbey helyett a Club kanyar felé vegyék az irányt a piros lámpák kialvásakor.
A McLarennél versenyző Lando Norris lett az első az F1-es pilóták közül, aki kommentálta ezt a felvetést az Autosportnak adott interjúban, és a fiatal brit nyitott is lenne erre a merész húzásra.
„Láttam egy belső kamerás felvételt valakitől, aki kipróbálta az ellentétes irányt, és elég trükkösnek tűnik. Azt nem tudom, hogy a versenyzés milyen lenne, hiszen visszafelé haladva a gyors kanyarok nem lassú kanyarokba vezetnének, hanem hosszú egyenesekbe. Lehet, hogy nehéz lenne előzni, de azt is el tudom képzelni, hogy könnyű. Mindenesetre király lenne. Szóval ha az F1 jóváhagyja és Silverstone meg tudja valósítani, akkor benne vagyok!” – mondta Norris, aki jelenleg az autósport egy másik felkapott újdonságában, a virtuális versenyzésben éli ki magát.
Azért odáig egyelőre nem merészkedne a fiatal brit sem, hogy egyből bármelyik pályán kipróbálja a fordított menetirányt. „Nem hiszem, hogy mindegyiken lehetne versenyezni visszafelé. Egyesek úgy vannak tervezve, hogy csak egyik irányban haladva biztonságosak, ha pedig visszafelé mennénk, akkor a hosszú egyenes végén egy olyan hajtű következne, amely semmilyen bukótérrel nem rendelkezik. Silverstone-ban viszont úgy gondolom, elegendő bukótér és hely van ahhoz, hogy ezt meg lehessen oldani. Viszont mindenképpen vannak olyan pályák, amelyeken a tervezésük miatt nem lehetne ellenkező menetirányba fordítani.”
Rendkívüli dolog lenne, ha tényleg tető alá hoznának egy nagydíjhétvégét egy ilyen fordított pályán, ám nem teljesen példa nélküli az autósportban és az F1-ben sem. Nem is kellene messzebb mennünk Indianapolisnál, ahol az épített belső vonalvezetésnél az ovált az ellentétes irányban használják a versenyzők, mint az 500 mérföldesen (mindkettő volt már része a Formula-1-es naptárnak). De említhetjük például a Buenos Aires-i pályát, amelyen 1954-ben megfordították a menetirányt ahhoz képest, amit az évtized többi ottani látogatása során használtak az Argentin Nagydíjhoz.