DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 18. csütörtök
F1

Vasseur: Nem az autósport lesz a prioritás a válság után

Számos krízist látott már az Alfa Romeo csapatfőnöke, de a koronavírus következményeit csak a második világháborúhoz tudja hasonlítani. A sűrített szezon költségei miatt is aggódik.

A második világháború óta nem maradt el annyi autóverseny világszerte, mint most, a koronavírus-járvány miatt. Az Alfa Romeo Racing 51 éves csapatfőnöke, Frederic Vasseur az elmúlt évtizedekben jó néhány krízis autósportra mért hatását tapasztalhatta, de a mostanihoz egyik sem volt fogható.

„Karrierem harminc éve alatt meg kellett birkóznom a következményekkel és bizonytalanságokkal, melyek 1990-ben az Öbölháborút, 2001-ben szeptember 11-ét, 2003-ban a SARS-t, 2007-2008-ban a subprime-válságot követték. De most, Kínától Amerikáig és Európáig mindenki érintett, mindegyik üzleti szektor” – nyilatkozta az Auto Hebdónak Vasseur.



„Ilyen korlátozásokat csak a legidősebbek tapasztaltak a második világháború során. A ránk váró idők nehezek lesznek. COVID-19 előtti és utáni időkről fogunk beszélni, ami a prioritásokat illeti. És nem gondolom, hogy a motorsport ezek egyike lesz” – jósolta a francia csapatvezető, hogy az autósport meg fogja sínyleni a járvány gazdasági következményeit.

Az Azerbajdzsáni Nagydíjjal együtt a szezon nyolc versenyét fújták le. Egyelőre csak az ausztrál és monacói futamot törölték, a többi versenyt formálisan halasztották. A terv bepótolni őket, ha az idény legkorábban június közepén elkezdődik. Vasseur arra hívta fel a figyelmet, a sűrített versenynaptár milyen költségterhekkel jár egy középcsapat számára.

„A FOM-tól származó bevételek csökkenését és a szponzoraink nehézségeit figyelembe véve, ami az elkövetkező hónapokban várható, 15-20 %-kal kevesebb bevételre számíthatunk, a kiadások viszont égbe szöknek. A tripla futamok miatt munkaerőt kell toboroznunk és pótalkatrészeket gyártanunk, amiket lehet, hogy nem is fogunk használni” – hívta fel a figyelmet Vasseur. Az új szabályok bevezetésének halasztását, a költségvetési limit megtartását, illetve a 2021-es fejlesztés részleges befagyasztását viszont az Alfa-főnök üdvözli: „Így könnyebb lesz nekünk, ha a járvány enyhül, és a nagyobb csapatok sem költhetnek indokolatlan pénzeket 2022-es autójukra.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: