A radikális aerodinamikai szabályváltozás halasztásáról döntött a Formula-1: a csapatfőnökök, valamint sportág vezetésének csütörtöki telefonos konferenciáján az a megegyezés született, hogy az idei szezonkezdet csúszása és az ezzel járó bevételkiesés miatt a 2021-re szánt előírásokat csak 2022-ben léptetik életbe. A 2021-es átmeneti szezon lesz, amely során egyes komponensek fejlesztését befagyasztják – erre azért is szükség lesz, mert a költséglimitet már az eredeti időpontban, jövőre bevezetik.
További egyeztetések során dől el, mely alkotórészekre vonatkozik pontosan a fejlesztési tilalom. Az már bizonyos, hogy a 2020-as karosszériát kell továbbvinni a következő szezonra, az aerodinamikai módosítások azonban várhatóan szabadok maradnak.
A BBC Sport értesülése szerint a megbeszélésen téma volt a McLaren motorváltása is: a csapat szerződése a Renault-val lejár, a csapat 2021-ben pedig már a Mercedes erőforrását használja, felélesztve az 1995 és 2014 között működő partnerséget. Mivel az autó a motor köré épül, az eltérő erőforrás miatt szükségessé válik a McLaren hátsó traktusának jelentős módosítása – ami akadályokba ütközhet a fejlesztési korlátozások miatt.
Ennek ellenére a Mercedesre váltás terv szerint meg fog történni. Könnyedség, hogy a szabályok előírják a motorok rögzítési pontjait, amelyek így minden gyártó esetében azonosak. A McLarennek csak a belső térbeli elrendezésen kell változtatnia, amit a BBC szerint igyekeznek minimális módosítással végrehajtani.