DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

A Ferrari lemondott a győzelemről a szezonnyitón

Mattia Binotto a Ferrari-alkalmazottaknak írt belső jelentésében vonta le a következtetést: a csapat nem lesz képes nyerni Ausztráliában. Javulás a holland futamtól kezdve várható csak, amikor megérkezik a kijavított SF1000.

A Ferrari teljesítményét a 2020-as tesztidőszakban nehéz megítélni: a csapat nem villogott úgy, mint a korábbi években szokott februárban, de bevallottan nem is a gyors köridőkre koncentrált. Tudjuk, hogy a helyszínen nyilatkozó Mattia Binotto csapatfőnök nem volt elégedett a barcelonai teszteredményekkel és az SF1000 tempójával, melyet a német sajtóban GPS-adatok alapján 0,6 másodperccel a Mercedes mögé számítanak egy körön – de ez csak becslés, a valós tempó Ausztráliában derül majd ki.

Olaszországban a Ferraritól származó információkra támaszkodva tudni vélik, hogy a 2020-as konstrukció valóban nem ütötte meg a mércét. A Motorsport.com olasz kiadása annak a belső beszámolónak a tartalmáról értesült, melyet Mattia Binotto írt a maranellói alkalmazottaknak.



A csapatfőnök a riportban azt a következtetést vonta le, hogy az SF1000-ről bebizonyosodott, nem lesz képes győzelemért harcolni az évindító Ausztrál Nagydíjon. Az istállón belül nincs bűnbakkeresés, Binotto köszönetet mondott mindenkinek a tesztekben való közreműködésében. A vezető álláspontja azonban az, hogy a szezon elején a Ferrari nem lesz versenyképes. Változás a negyedik futamtól következhet: a Motorsport szerint az első európai hétvégén, Hollandiában érkezhet a modell fejlesztett verziója, amely kiküszöböli a hibákat.

Barcelonában Binotto a következőket nyilatkozta: „A teszt képéből az vonható le, hogy másoknál jobb – de ez nem jelenti azt, hogy a legjobb – versenytempóval rendelkezünk a kvalifikációs tempóhoz képest. Kicsit jobban szenvedünk a kvalifikációs szimuláción a versenyszimulációhoz képest, ezt pedig még értelmeznünk, elemeznünk és végső soron helyrehoznunk kell” – beszélt arról múlt héten Binotto, hogy az egykörös tempó tűnik a Ferrari gyengéjének.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: