DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 1. szerda
F1

Kubicának szoknia kellett, hogy gyors az autója

Megszokásból az eredménylista alján kezdte keresni a nevét, ám végül csak legfelül találta azt meg Robert Kubica, aki az Alfa Romeóval a negyedik előszezoni tesztnap legjobb köridejét futotta. De csak miután az agya is megengedte ezt.

Kubica ugyan csak tesztpilótai státuszban maradt az F1-ben az idei évre, ám közülük ő van a legjobb helyzetben, hiszen az évközi gyakorlások mellett a nyúlfarknyira zsugorított előszezoni felkészülés során is kapott két fél napot az autó kipróbálására. Ahogy múlt héten, úgy most is ő nyitotta a tesztet az Alfa Romeónál, ráadásul ezúttal a szalagcímekbe is bekerült, hiszen a délelőtti szakaszban megtett 53 köre során a nap legjobb idejét is ő jegyezte.

Még ha ez az 1:16,942 el is marad 1,2 másodperccel a Mercedes múlt heti etalonjáról, Kubica számára ez is komoly ugrás volt, hiszen nagyon régen száguldott már ilyen gyorsan Barcelonában – a tavalyi teszten, a gyengélkedő Williamsszel való visszatérése során ennél két másodperccel rosszabb volt a leggyorsabb köre.

Kubica



„Alapvetően azt gondolhatnánk, hogy minél gyorsabb kört akarunk elérni, annál nehezebb a dolgunk. De nem mondanám, hogy idén 1:17-et futni számomra annyival nehezebb lenne a tavaly 1:19-1:20-hoz képest” – vont mérleget a lengyel a nap végén.

„Az első köreim során – és különösen a múlt héten éreztem ezt – az agyam lekorlátozta a sebességemet. Jól tudom, hogyan kell ezen a pályán menni, és éreztem, hogy megvan a kellő tapadásom az erősebb tempóhoz, de az agyam figyelmeztetett, hogy korábban csak ennél lassabb tempó volt lehetséges. Beletelt egy pár körbe, mire elő tudtam hívni magamból a valós érzéseket.”

Kubica elmondása szerint az idei Alfa Romeo különösen az aerodinamika terén veri kenterbe a tavalyi Williamst, ennek köszönhetően tudott sokkal tempósabban haladni a kanyarokban. „Ebben a kemény sportban a versenyzőnek nincs sok barátja, de az az egy, ami mindig jó haver, az a leszorítóerő. Ha ezzel rendelkezünk, az nagyon sokat segít.”

„Eddig általában a tabella alján álltam, ezért megszokásból most is onnan indulva kezdtem el keresni az eredményemet. De most nem is igazán ez számít, hanem az, hogy milyen érzést ad az autó. Érdekes dolgokat nyerhetünk ki az adatokból, ami remélhetőleg javítja a helyzetünket a továbbiakban” – zárta a 35 éves pilóta, aki számára az előszezoni tesztelés ezzel befejeződött, de a csapat az év során néhány pénteki edzésen számít majd még a munkájára.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: