DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Van egy nagy előnye az idei Ferrarinak

Tavaly bizonyos pályákon csak szenvedett, máshol azonban szárnyalt a Ferrari autója. Charles Leclerc elárulta, milyen területen végeztek fejlesztést annak érdekében, hogy mindenhol erősek legyenek.

A 2019-re fejlesztett Ferrari egyik legnagyobb, a csapat által is beismert hibája az volt, hogy csak bizonyos stílusú pályákon tudott hatékonyan és jól működni. A nagy tempójú Monzában vagy Spában például le tudta győzni a Mercedest, az alacsonyabb átlagsebességű Hungaroringen azonban csak szenvedett, és versenytávon több mint egy percet kapott a riválistól. A téli szünet során a csapat nagy energiákat fektetett ennek kiküszöbölésébe, ami Charles Leclerc elmondása szerint sikerült. 

 ferrari-teszt-20201x



„Tavaly minden versenyen jegyzetelték az észrevételeimet, szóval pilótaként már sokkal jobban ismernek. Tudják, milyen egyensúllyal tudok a legjobban teljesíteni, így az autó rugalmasabbá tételével próbáltak kedvezni a vezetési stílusomnak. Azt hiszem, idén ez lesz a legnagyobb változás, aminek előrelépésnek kell lennie. Sokkal szabadabbak tudunk lenni a beállításokkal, közelebb tudunk velük kerülni a saját stílusunkhoz, ami mindkét pilótának kedvező. Még nem feszegettük a határokat, de tudjuk, hogy az autó rugalmasabb lett, ami csakis pozitív lehet. Ez segítség lesz a számunkra nehezebb pályákon” – idézte őt a Motorsport. 

Leclerc a téli teszt első napján, szerdán a menetrenddel ellentétben rögtön autóba ült, miután Sebastian Vettel nem érezte jól magát a vezetéshez. A Ferrari a tőle megszokottól eltérően nem mutatott kimagaslót, a tabellán mindössze a 11. helyen zárt, de ennek megvan az oka.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: